Nanooks

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jessica - 9 oktober 2009 16:12

Hej


Ja, denna dag blev inte som tänkt. Nu är klockan efter 16.00 och jag har fortfarande huvudvärk och vill lägga mig i sängen och bara glömma att denna dag ens varit..


Det hela började med att katten faktiskt vågade gå runt på golvet i morse, hon var som vanligt (lite misstänksam mot Nellie) hon gick runt benen på mig för att säga godmorgon och medans hundarna skulle börja med sin frukost så sträckte jag mig förbi Diva för att ta mat till katten.

Ja, det var här det hände, katten kom in i köket (som hon alltid gör när det vankas mat) antaligen jamade hon eller gjorde något ljud då hon kom in för hon hann inte många steg in då hon kom för nära Nellies matskål (Nellie ville inte ha frukost) och Diva vände sig om och lät allmänt aggressiv (Diva e mattokig o ansåg Nellies skål var hennes, gissningsvis).

Jag stog just då med ryggen mot dem då jag skulle ta kattmat, och jag vände mig om och högg tag i Diva och såg katten smita iväg i full rulle.

Min första tanke var förståss att skälla ut Diva och att katten antaligen bara blivit rädd, katter är ju väldigt snabba i vändningarna och risken att hon blivit biten borde inte vara så stor men för säkerhets skull försökte jag hitta katten i huset. Men hon gömde sig och vägrade komma fram, vart hon än var. Så jag skötte Jennifer med blöjbyte och mat, och just som jag skulle sätta mig i soffan och äta frukost kikade katten fram.

Det gick snabbt att se att något var galet då hon blundade med ena ögat och det rann lite blod. Hon vågade inte längre än komma nära mig och jag visste med en gång att jag måste till vetrinären.

Det var bara att försöka packa allt till mig o Jennifer och sätta katten i transportlåda och komma iväg..


Väl på Albano så var det lång väntetid, jag satt säkert i över en timma innan en vetrinär kunde kika på Zingos öga. Tur nog visade det sig att hon precis klarat hornhinnan och "bara" fått en reva i ögonlocket. Men jag fick veta att det var just det, tur, det borde ha gått mycket värre.. nu så ska Zingo inte gå ut på 5 dar och under denna tiden ska hon få medicin och ögonsalva. 

När vi väl kom hem var hon förståeligt rädd för Diva, men har lagt sig i soffan och vilat.. hon har inte gjort något annat, den stackarn är väl säkert helt slut efter denna upplevese.


Nu är iaf Johan på väg hem och efter middagen ska vi åka och lämna Diva och Nellie hos Kenneth, på det viset får Zingo en paus över helgen.. och jag med!


Nej, nu måste jag göra lite mat åt Jennifer, jag hoppas på att kunna träffa någon/några kompisar i helgen så jag kan lägga denna hemska vecka bakom mig.  


Ha en trevlig Fredagskväll nu! :)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards