Nanooks

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Jessica - 13 oktober 2009 16:09

Hej


Imorse vart det att gå upp tidigt och åka iväg till BM..

just som jag skulle klä på Jennifer såg jag att det snöade en hel del ute.. *suck* aja, iväg bar det och väl i Vallentuna så kom jag in ganska snabbt.


Vi kollade blodtrycket, hur magen kändes och likaså lyssnade på lill-killen. Allt lät och såg bra ut. Han var vild som vanligt och sparkade en hel del på doptonet.

Vi pratade även en hel del om bla min stress att föda för tidigt och vad som kan ha orsakat förvärken i helgen.

Det vi kom fram till var nog i slutändan att jag mått så dåligt över det som hände på Fredagen, och hon tyckte jag skulle ta det lite lugnare.

Dvs. hon tyckte inte jag skulle gå ut med några golden retrievers (lätt o säga, har ju Nellie hemma nu jue!), och inte lyfta tunga saker och om jag får sammandragningar så skulle jag lägga mig ner och försöka slappna av, och får jag värkar ska jag ringa till förlossningen på DS.

Förlossningen får då avgöra om jag ska in och kolla livmoderetappen eller om jag ska avvakta och bara försöka ta det lungt.

Jag trodde vi skulle kolla livmoderetappen idag, men hon sa att det inte var bra att kolla den hela tiden då det oxå kan påverka den.. så vi överlåter det till sjukhuset ifall dem anser det behövs.


På vägen hem snöade det en hel del fortfarande, och på vår lilla väg var det en hel del snö/snöblask.. och halt! Jag har ju bara sommardäcken på (som alla andra antaligen) och fann två bilar som kört av vägen.. Det gick inte fort hem för mig, för jag höll själv på att åka av vägen flera gånger fastän jag tog det jättelungt.

Usch för blask och halka men skönt med vintern! Jag måste nog säga att det här är en av få gånger jag verkligen längtar till Jule-tider och mycket snö och en varm brasa här hemma..

Men det kan ju ändra sig för då är jag ju riktigt höggravid och otymplig så knata runt i snö är väl kanske inte det m,an borde längta efter. ;)


Jag vill ta det lungt idag oxå, känns bäst så, men jag kände för att överraska Johan med något gott till middag och letade bland en massa resept på tasteline.se.

Och jag fann ett intressant recept på Tacopaj. Så den måste jag bara pröva att laga ikväll!

Ja, ungefär så långt hann jag i mina planer när Johan ringde och sa att han redan slutat! Så han fick köpa ingredienserna som saknades på vägen hem, så någon överraskning blir det väl inte..


Sen har jag fått jättegoda nyheter! Lasse ska få komma hem imorgon, jag är sååå glad över att höra detta. (Av respekt för Berit och Lasse lämnar jag detta ämne så.)


Nej, nu ska jag göra något mellanmål, börjar få huvudvärk och ont i magen. Dvs min son e hungrig. ;)

(Ska smita ut och fota vagnen lite snabbt nu innan det blir mörkt oxå, fotot läggs ut är ikväll senast!)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards