Nanooks

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Jessica - 28 oktober 2009 20:45

Hejsan


Inatt vart det inte mycket sömn för min del, min arm värkte något hemskt efter vaccinationen igår.

Men väl uppe runt 08.30 så skötte jag Jennifer och tog det väldigt lungt, det vart mest mys i soffan med hundarna och kissen.


Sedan packades allt ihop för att hälsa på Jennifers Mormor och Morfar i Vällingby. Bla tog jag med dem muffins som jag gjorde igår kväll.

Det var en annourlunda typ av "frukostmuffins", med havre, kanel, banan och hallon i.. men den passade varken min eller Johan smak. Vår första tanke var att kasta demmuffins som var kvar, men jag tänkte att mina förälldrar säkert skulle vilja pröva dem först. Och sedan var dem ju rätt nyttiga oxå, inte ett uns av socker i vilket är bra för min pappa har ju ålders-diabetes. 


Här har ni ett foto på dem sk. Frukostmuffinsarna.

  

Ja, tråkigt med så lättlagade och nyttiga muffins, och dem var oki bara man åt en bit med frukt i.. men nej, dem kommer jag nog inte laga fler gånger.


På vägen till Mormor och Morfar så hämtade jag upp Mormor Monica i Vällingby C, och sedan lagade Morfar Bo lite Potatisbullar till lunch. Jennifer fick smaka oxå, och det var tydligen helt okej mat.. :)

Efter att ha busat med Jennifer och pratat en hel del med Mormor så passade vi på att hjälpa mormor med några ärenden som att handla lite hundfoder och sedan även att åka och köpa lite blommor för en blomstercheck om pappa fått av Birgitta. På vägen hem från blomsterbutiken så passade vi på att handla middag bestående av frukostkorv och pepparrots-sås.

När vi kom hem hade Morfar redan kokat potatisen så var bara att ge Jennifer lite mat och sedan var det dags för middag. *mums*


Nu var klockan säkert 18:10 och Johan hade fortfarande inte ringt så kollade vart han fanns någonstans och då var han fortfarande hos sin bror i Hägersten och han skulle ju stanna till på Krauta på vägen hem oxå, så jag åkte straxt därefter hemåt, och var hemma en stund innan Johan.


Idag ville jag baka muffins som lät godare.. så idag gjorde jag "Dumle-muffins". :)

Det är som vanliga muffins med lite citronsmak och så stoppar man lite dumle inuti. Klart på ca 30min totalt.

Här ser ni fotot tagna på dem oxå..

Dem var rätt okej, dem gick att äta, men ärligt sagt inte så goda som någon av oss trodde. :(

Ska pröva detta recept med lite mindre citron och lite hallon i istället... tror det skulle vara godare.


Så efter två misslyckade försök, ger man upp?!

Nej, ska pröva hallon-varianten på dumle-muffinsen, och såklart göra klassikern kladdkaks-muffins.

Har ni några andra ideer värda att prova? Berätta gärna, vill ha lite fler alternativ än klassikern att bjuda gäster på eller bara att skämma bort oss här hemma med. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards