Nanooks

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Precis som pappa...

Av Jessica - 27 oktober 2009 20:49

Hej


Idag har det inte hänt mycket intressant här, mest det vanliga som att sköta Jennifer, diska, tvätta osv.


Jag hade tid till BM kl 15.30, med dem vanliga kontrollerna. Tex. Vikt (hade gått ner i vikt igen, men jag har ju varit sjuk  oxå), om jag tappar proteiner mha ett urinprov, järn och sockervärdena via stick i fingret, lyssnat på lill-killens hjärtslag och även mätt livmodern. Allt såg bara bra ut. 

Vi gick även igenom allt dem kollat när jag var inne på sjukhuset.

Jag hade även turen att just idag var en av dagarna som dem gav vaccinet mot nya influensan, så jag passade givetvis på att få en spruta oxå.


Efteråt passade jag på att handla på ICA i Vallentuna, där dem har ett ganska stort sortiment speciellt om man jämför med lilla butiken i Brottby. Där stötte vi även på min svägerska Carina i kassan! :)


Väl hemma så sov Jennfier så sött i bilen så jag passade på att utfodra och kolla till alla marsvin och kaninen.

Känns lite tomt i rummet nu när charmören Molly inte är hemma, men tommare lär det väl bli när min mor tar hand om två damer som ska paras och få sina bebisar hos dem istället för här.

Sötnosarna Grace och Flower är inackorderade här nu oxå, för första gången kan jag med lättat hjärta säga att dem inte är sjuka utan verkligen pigga och vid fullgod hälsa precis som marsvin ska vara. :)


Efter att ha packat upp alla varor, så var det i stort sett dags att laga middag.

Jennifer var ganska grinig medans vi åt så Johan gjorde i ordning Välling åt henne medans jag gav henne några bitar kokt morot. Men inte blev hon gladare för det utan hon stod i sin säng och fortsatte tjura.. inget dög.

Då kom det oväntat nog en rejäl prutt och straxt därefter fortsatte det komma lite pruttar,och medans hon smakade några fler bitar morot började hon rapa oxå.. ;)

Nu är hon en glad liten tjej igen! Hon är precis som pappa, luften måste ut annars blir man ju tjurig. ;)


I helgen ska vi köra över gamla sängen till Joacim m. fam, som ska ge sängen till yngsta killen.
Väl där kommer vi passa på att ta hem deras marsvin oxå, dem ska omplaceras.. eller nja, två av dem ska få nya hem och den tredje ska kastreras och kommer stanna här hos mig. :)


Nej, nog skriver nu, måste ju koncentrera mig på Navy CIS. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards