Nanooks

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Ja se det snöar..

Av Jessica - 17 december 2009 12:57

Hej


Igår tog vi det lungt, jag framför allt, då jag hade oregelbundna sd hela dagen.

Till kvällen rensade Johan lite i förråden och i ett skåp i köket. Nu så får Äntligen både dammsugare, mopp o hink plats i städskåpet och vi slipper ha dem liggandes på  golvet i badrummet så man snubblar på dem medans man byter blöja.

Nu har vi även lillebrors korg inne, men den ska torkas av, och sedan kläs in i ett fint spetstyg. Ska visa upp den här när den är bäddad o klar.. den e såååå fin!

Det är lite roligt med ärvda saker som gått genom släkten, det är många barn i vår familj som legat i denna korg som små, en av dem få som inte gjort det är nog Jennifer som ville bli vaggad hela tiden så det vart att ha henne i vagnen och sedan i spjälsäng. Fast en eller två nätter sov hon nog i korgen om jag inte minns fel...


Igår kom även postgubben och knackade på dörren, vi fick äntligen paketet vi väntat på!

Det innehöll en Tigger-nalle (i samma modell som Ior), vilken vi fick som ersättning då Grodans "leksak" var slut på lagret. Vi fick även en julklapp som plåster på såren över allt strul som uppkom med vår beställning.. och dem träffade huduvet på spiken med den presenten! ;)

Det var en 3d-modellera set, med rörliga leder, för figuren Ior. Och vi kan ju säga som så att när Jennifer såg Tigger nallen vart hon glad men gladare blev hon när hon såg Ior på bilden på kartongen. Då flög Tigger nallen iväg, och hon kramade kartongen med Ior på istället.. *skrattar*


Jag vet INGEN som är såååå tokig i Ior (eller någon  annan figur heller för den delen) som Jennifer.. hur många barn på 1-1,5år väljer bort en ny fin nalle mot en kartong?!

Men Modelleran var reckomenderad från 3+, fast det blir nog iaf en julklapp till Jennifer. Jag eller Johan får nog bygga ihop Ior.. så hon åtminstonde kan ha honom som prydnad i rummet tillsvidare.


Då Johan var i städ-tagen igår så passade jag på att göra ren en massa ärvda leksaker åt Jennifer. Johan var snäll o gav mig leksakerna i soffan och sedan vart det en hel del skrubba men nu är iaf jennifer lek-kök, 2st plast-stolar och några andra leksaker rena. Det känns ju lite fräschare än om hon får sakerna medans dem fortfarande är skitiga, nu får hon smuttsa ner dem själv istället. ;)


Nej.. nu snöar det lite väl mycket tycker jag...

Johan är och handlar lite och postar leksaken som var felskickad.. och det snöar så man knappt ser över gatan ens.

Jennifer sover iaf nu, Johan passade på att åka så fort hon somnat och hon brukar vanligen sova 1-2h minst. Så fhv sover hon tills Johan hunnit hem.

Men det är lite läskigt på våran väg nu när det snöar så mycket.. och Johan måste ut o skotta flera ggr om dagen nu när vi inte vet när jag måste in på sjukhuset. Vi kan ju inte låta bli o skotta en dag för att mitt i natten få brottom in och stå o skotta mitt i natten. Jag hoppas Johan kör riktigt försiktigt iaf så han inte hamnar i diket.


Jag kanske ska meddela att Anna är mamma nu oxå, och att både barn och mor mår bra. Stora Gratulationer till dig och Stefan!! *stora kramar*

 
 
Linda

Linda

25 december 2009 01:08

Hej! jag har mailat dig och kommenterat här och inte fått något svar. Du sa att jag skulle maila dig för att få veta när Knatte och Tjatte är födda. Men jag har inte fått något svar och om du typ ígnorerar mig för att du inte vet så kan du väl vara vänlig att skriva de istället? satt jag vet :)
/ Linda

http://frazzeh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards