Nanooks

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Jessica - 9 december 2009 14:43

Hej


Jag ligger kvar på sjukhuset med dropp än så länge. Och har haft lite värkar och sd speciellt i samband med att dem kollar hans hjärtljud och sd-kurvor.

Vi har flyttat till avd 12, då det skulle komma in så många till Fl men om det startar så blir jag kollad via fl och sen vidare till operation.


Idag och inatt har jag sovit mera, vilket behövs för att orka med detta. Men sedan har nu oxå känslorna kommit ikapp och det blir ju en hel del tårar och upprörda känslor. Mest min rädsla för att göra K-snitt istället för att få föda naturligt.
 

Det vart lite löst tal om att mäta honom ifall han skulle väga minst 2,5kg kankse jag skulle få föda honom med rumpan före.. men det verkar knappast troligt.

I samband med avd bytet börjades det talas om att dela rum med ngn annan kvinna och att min sambo (mitt enda stöd i detta) skulle få åka hem och inte få vara kvar! *panik*
Men nu löste dem det så han får stanna.. det hjälpte väl en del att jag har Apberger och har svårt att hantera nya situationer och framförallt att hantera sociala situationer (som att dela rum med en främling). Sedan hade ju Bm oxå sett hur ledesn och stressad jag varit idag så kändes riktigt skönt när det löste sig.

Johan (min sambo) har lovat att finnas här på sjukan första veckan som vår son är född och va ett stöd tills jag kommit in i rutinerna på Neonatal oxå. Nu är ju Farmor o Farfar barnvakt och ev tar Mormor o Mofar över under helgen. Sedan kan fhv(!) Farmor vabba och va hemma i nästa vecka med vår dotter.
Hon har iaf tagit det hela bra och sover nätterna igenom och har tom. hjälpt farmor att tömma tvättkorgen. ;)
(Men kan ju tillägga att jag verkligen ångrar att jag inte gav henne en rejäl puss o kram innan vi åkte in i Måndags..)


Ikväll åker droppet ut vid kl 18.00 sedan är det bara att hålla tummarna att han vill stanna ngn/ngr dagar till.. men jag tror väl personligen att jag har fött honom inom ett dygn efter att droppet åker ut.
 

Återkommer här när jag vet mera..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards