Nanooks

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Jessica - 15 december 2009 22:44

Hej


Ja, dagen började lungt. Mysa i sängen med Johan, Jennifer och alla djuren igen.

Sedan i lugn o ro äta sen frukost medans Jennifer fick lite lunch.


Då det var en hel del snö ute imorse så begav sig Johan ut o skotta efter frukosten, och förståss mata djuren.

Han kom in igen straxt efter 13.00 och då var det dags att göra i ordning oss alla och bege oss till Vallentuna och träffa min BM.

BM-kontrollen gick bra. Hon kollade blodtryck, socker, mätte magen, kollade hur han låg (och tyvärr, vilket jag redan visste, så ligger han fortfarande med baken neråt men han är iaf inte fixerad än), och lyssnade på hans hjärtljud.

Hon ringde även Gyn på Odenplan och ordnade en ny tid till dem, för att kolla lillebrors njurar, vilket blir i nästa v på Tisdag kväll.

(Denna koll skulle vi ha varit på idag, men den avbokades då det knappast verkade troligt att jag skulle få lämna sjukhuset förra veckan.)


Sedan fick vi en ny tid till min BM på Måndag. Måste säga att jag e sååååå nöjd med min Bm den här graviditeten.. hur många Bm tar sig tid o ringa sin patient när denna är inlagd på sjukhus? Ja, min gör det iaf, och säger att jag kan ringa henne när som helst på dagarna och att hon finns där m.m Vart var Anna, min BM, förra graviditeten?!


Väl hemma har det inte hänt mycket.. och jag hade nog hoppats att det skulle fortsätta så. Men Johan var ute nu på kvällen o kollade marsvinen igen, medans han ändå var ute o skottade, och såg att ett marsvin avlidit. Han ringde in till mig, och jag sa att jag skulle komma ut. Jag visste redan att detta var ett av "mina" marsvin då alla andra e hos min mor. På väg till rummet sa Johan att marsvinet var "svart/vit".. Vilket kändes ändå värre.. för jag har bara ett svartvitt.. och det är min kastrat på 2år, så knappast han som dött. Men det finns två stycken  3-färgade.. vilka både är mina favoriter. :(


Gud.. tänk  vad jobbigt det var att stiga in i marsvinsrummet o misstänka att det är någon av mina favoriter som avlidit.. och det var det ju oxå.

Molly.. lilla kära älskvärda Molly har avlidit. Hon har bott hos mig i säkert 3år nu, och har alltid varit mycket speciell för mig. Så vi kan ju säga att denna kväll går i sorgens tecken för mig. *gråter*

Mitt i allt är jag glad att hon blev så pass gamal iaf, närmre 6år. Men hon hade gott kunna stanna i 6år till om jag kunde välja.

Ska se om jag hittar ett fint foto på henne att lägga ut här imorgon så ni alla får se vilken härlig personlighet som lämnat oss.


Nu har det varit en jobbig kväll med mycket sd.. och en helvild lillebror som sparkar så det verkligen gör ont!

Och ovanpå detta mycket tårar så blir till att lägga sig nu, för jag är helt slut.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards