Nanooks

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Jessica - 20 december 2009 22:41

..imorgon blir det en "jobbig" dag..


Först måste vi upp i ottan, för att hinna i tid till Bm kl 08:30. Med lite tur är det inte allt för mycket snö för Johan att skotta bort först, och sedan fhv inte helt kaos på vägarna så vi faktiskt kan ta oss till Vallentuna oxå. Men vi kommer åka nästan en timma i förväg för att kunna ta det lungt på vägarna iaf.


Sedan ska vi förbi och hämta Farfar Bror, och sedan blir jag och Jennifer lämnade i Vällingby medans Johan och Bror åker och tittar på en åkgräsklippare på Värmdö. Denna ska vi isf köpa plogblad till så vi kan ploga här hemma lättare än nu, och även ha den på sommaren till våra stora gräsmattor.

Men det kommer kosta mycket mer pengar än vi har.. så den delen kännsväl lite surt. Men både jag och Johan inser att vi i stort sett måste ha en sådan för att kunna bo såhär. Att skotta tar ju hur många timmar som helst, och det är ju mer än uppfarten som måste hållas av, vi måste ju kunna ta oss till marsvinen och även upp bakom huset för att hämta ved och hö.

Och sommartid sliter vi  båda två för att hålla av gräset, men det växer ju fort och vi orkar inte gå o dra vår lilla gräsklippare för hand...

Är dock åkgräsklipparen inget att ha så kommer dem åka o kika på olika snöslungor som orkar mer än den värdelösa vi har hemma.


Ja, så fullt upp som sagt var. Jag stör förståss Mormor i hennes planering då hon skulle ha åkt o handlat klappar imorgon oxå. *skäms*

Men jag vill hellre va hos dem än  ensam i svärföräldrarnas hus om min fl skulle starta..


Nej, nog bloggat för idag. Återkommer imorgon kväll med hur det gått hos Bm.  

Av Jessica - 20 december 2009 22:17

Hej igen..


Ja, idag har det inte hänt särskilt mycket, jag har helt enkelt haft för ont och på tok för lite ork för att ta itu med något alls.

Det märks verkligen att man närmar sig grav.mån 9 nu.. man är stor o klumpig, och blir andfådd och helt slut för ingenting. För att inte tala om hur hårt Lillebror sparkar numer, Johan har känt honom flera gånger nu då man utan att tveka kan känna hur en fot kickar i midjan på mig.

Vad jag känner har han inte gjort någon kullerbytta, men hans rörelser och buffningar gör bra ont nu om dagarna, så jag hoppas att han satsat på en kullerbytta inom kort nu. ;)


Men vår bebiskorg börjar iaf bli klar. Och står nästan redo i vårat sovrum. Nu ska bara täcket torka så kan vi bädda klart till honom oxå.

Alla mysiga bebisfiltar, främst dem blå, är nu tvättade och en är t.o.m nerstoppad i BB-väskan så vi har något eget med till honom. Jag kommer nog att stoppa ner lite kläder åt honom i väskan oxå snart.

Vi funderar även lite på namn, och Jonathan är väl inte ristat i sten än.. men börjar ligga bra till. Vi får väl hoppas att han ser ut som en Jonathan sen bara.. ;)


Mitt största mål just nu är att INTE föda före 2010, annars att försöka göra lite mer julgodis inför Julafton, detta förståss med Johans hjälp om jag inte orkar fullfölja hela "baket" av bla. knäck.


Men i övrigt ska jag nog hålla mig från köket.. jag lyckades totalförstöra vår lunch idag ju.. *skäms*

Jag skulle bara "vakta" maten  medans Johan var ut och matade grisarna, och givetvis var jag tvungen att "krydda lite", dock ska man läsa mer noggrant innan man tar en krydda för det jag trodde var vitlökspeppar men som var vitlökssalt!

Och maten smakade förståss hemskt med en ggn! Så fick krydda en massa för att få bort den hemska salta smaken.. och då vart det en hel del "liv i grytan". Jag har aldrig gjort en så stark köttfärssås som idag.. och inte vart den särkilt god. :(


Vi tog oss i kragen och tog yttligare en "mag-bild" idag. Vi lyckades ju ta oss igenom hela graviditet 1 utan en enda magbild! Men nu har vi iaf 2st gravid bilder från denna. Här ser ni min "lilla" mage i V.33+2, dvs jag är 34v gången.

Av Jessica - 20 december 2009 10:19

Hejsan


Ja, vad ska man säga.. vi har fått säkert 50cm snö här över natten!

Johan är nu ute och försöker få kontroll på läget, men som det snöar så lär han ha att göra resten av dagen. *suck*

Tur att vi inte behövde åka akut till fl inatt eller nu i morse.. vi kommer omöjligt ut med bilen!

Om ni tittar på ett äldre inlägg här i bloggen ser ni nog skillnaden på den övre bilden och fotot taget då..

 

Jag har fått tråkiga nyheter av Piff och Fnattes matte, då hon har oturen att få både urinvägsinfektion och lunginfektion på marsvinen.. nu håller vi tummarna att marsvinen ska klara sig! *håller tummarna hårt*


Sedan har jag fått en god nyhet oxå, idag kommer troligen Anna m fam få åka hem från BB. *hoppas*


Jag vill även sända en Stoooor Varm Kram med kärlek åt min storasyster Sussie!

*kramar massor*


Nej, nog krivet här för stunden, återkommer ev senare under dagen. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards