Nanooks

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Jessica - 14 december 2009 22:20

Hejsan


Inatt sov jag rätt bra, men lillebror har verkligen kommit igång med sina andningsövningar för han hickar en hel del. Och att sova när någon i din mage hickar.. ja, ni kan nog förstå att det är inte sååå lätt. ;)

På morgonen hade vi en mys-stund i sängen med våra hundar, kisse och vår dotter. Jennifer var lite överallt.. men kunde kortare stunder ligga o bara gosa under täcket oxå. Det är inte ofta vår lilla 1-åring är stilla så vi vart båda glatt överaskade när hon kunde ligga o mysa så pass mycket med oss.


Måste bara säga att det där med att få barn.. det finns inget bättre!

Tänk att vakna varje dag o se sin dotter stå o le hur stort som helst o sträcka upp armarna av glädje för en godmorgon kram, och sedan få mysa i stora sängen med henne och blir kramad och "pussad".. Att vara mamma är verkligen livet! *stolt mor*


Efter lunch  skulle Farmor o Farfar ha kommit förbi, för att Farmor sedan skulle följa med Johan och jennifer till en stor läkarkoll på DS. Då skulle Farfar ha åkt hem, och jag skulle ha stannat ensam hemma, men vi visste ju att jag bara kunde ringa Farfar Bror om min fl skulle starta och sedan möta Johan på sjukan.

Men nu med dem ändrade planeran blev det så att Farmor och Farfar skulle till IKEA barkarby just när Johan skulle med Jennifer till DS.. och om jag då skulle va ensam hemma.. ja, vem skulle jag då ringa om det startade upp? Det skulle ju säkert ta 2h för Johan att åka från DS o hämta mig o sen tillbaka.


Efter en del prat oss emellan beslöt vi att ta det säkra före det osäkra. Jag fick helt enkelt åka med till DS. Så vi packade en BB-väska åt mig på typ 15min, ifall att min fl skulle starta av att jag skulle röra mig så pass mycket. Men inget hände, en hel del sd som på kvällen gjorde rätt ont. Men inga värkar iaf. :)


Jennifers koll gick jättebra! Hon fick höga betyg av sin läkare och neurolog. Och toppenbetyg på hur glad hon var hela undersökningen. Nästa undersökning blir om ett par månader när hon går bra själv. Detta för att se om hon är "jämn" i utvecklingen, dvs att hon kan röra både vänster o höger sida lika bra. Detta är ju något hon hade problem med tills hon fyllde 1år.


Efter besöket på DS så vart det en väldigt sen lunch på McDonalds och sedan ett kortare besök hos Farmor och Farfar.

Mina sd vart ganska jobbiga (som väntat) så det vart bara sitta still på köksstolen eller ligga o vila i soffan för min del. Medans Farmor passade på att busa och gosa med Jennifer och Johan hjälpte sin far med att bygga en garderob och ställa in den i deras nyrenoverade tvättstuga.

Vi åt sedan en god middag, t.o.m Jennifer åt en rejäl portion, innan det bar av hemåt.


Men nu är jag helt slut och ska lägga mig o sova, man måste ju passa på när lillebror sover. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards