Nanooks

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Jessica - 4 december 2009 22:30

Våran lilla dotter är en riktig liten spjuver.. hon hittar hela tiden på nya hyss.

Här ser ni henne i vår hundbur.. vilken hon själv öppnade och kröp in i.

Hon "pruttade" med munnen en del på eftermiddagen.. var ju bara tvungen att fota hur så ni kunde se hur rolig hon såg ut. ;)

Sedan efter massa bus och bråk så vägrade hon sova in i det längsta.. till att bara på någon minut slockna i denna ställning. Både jag och Johan fick oss ett gott skratt när vi såg henne. ;)

 

Här går buset från 200km/h till 0km/h på bara några minuter.. vilket förgyller vårat liv fantastiskt mycket!

Ibland undrar jag vad vi  gjorde hela dagarna innan Jennifer kom?!

Av Jessica - 4 december 2009 22:21

Hejsan


Igår "bakade" jag några Mozartkulor.. tog lite längre tid än jag trott, men det var busenkelt!

Här är dem färdig-dekorerade.

  

Mozartkulor

Mjuk nougat (Odense Nougat)
Mandelmassa
Mörk choklad


Dela nougaten i små fyrkantiga bitar (1,5 * 1,5 cm) och rulla dem till kulor. Dela mandelmassan i bitar och kavla ut dessa så att det är möjligt att "slå in nougatbitarna i ett paket". Smält den mörka chokladen. Doppa därefter bullarna i chokladen och låt stelna på en bricka klädd med bakplåtspapper. Förvaras svalt.


Här har ni lite foton från mitt bak..

Här är dem redo för att doppas i chokladen.

Här ser ni mitt choklad-bad, jag rullade dem i chokladen och tog upp dem med två gafflar och la dem på ett galler.

Här ser ni dem på gallret när jag väntar på att dem ska stelna. Tyvärr har jag inget bakgaller vilket hade varit bättre för nu trillade en del bollar igenom ner på bakplåtspappret.

Av Jessica - 4 december 2009 22:12

Hejsan


I Onsdags lagade jag köttbullar under eftermiddagen, blev en hel del i slutändan.


Johan har iaf provsmakat (vi åt några till middag) och tyckte dem var goda. Och jag håller med, mycket godare än dem man köper färdiga iaf. :)


Jennifer var så snäll hela dagen, hon lekte en stund i köket och hittade ett knäckebröd, denna smakade (läs; sög) hon länge o väl på innan den började falla i bitar. Då plockade hon upp bitarna och matade Sallie med. Så gulligt! ;)


Här är några foton från dagen..

Gott med knäckebröd?!

Hur många köttbullar tror ni det blev i slutändan?!


Den som gissar rätt (och detta gäller inte er jag talat om antalet för redan), får en strut fylld med olika sorters knäck, vid tillfälle när vi ses. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards