Nanooks

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Jessica - 23 december 2009 23:22

Hej


Jag har tyvärr varit dålig på att blogga nu dem närmsta dagarna.

Igår var jag såååå trött så blev inte mycket gjort under dagen medans vi var hemma, efter lunch så bar det av till Arninge där vi köpte julklappar åt Emilia, Alexander och Therese. Sedan åkte vi till Farmor o Farfar och tog en kopp the medans vi väntade på att dem skulle komma hem. Vid 16.00 åkte vi därifrån mot stan, efter två korta stopp på bla Mc Donalds Hägernäs för middag och en butik i city för julklapp åt Simon så var vi äntligen framme på Odenplan och Ul. Men vi var 1h tidiga så vi kikade in på Lindex butiken bredvid och köpte en söt pyamas och body åt vår son.


Vi kom in rätt snabbt på Ul och allt såg bra ut med vår son. Han ligger med rumpan ner, och benen uppslagna vilket är det bästa om man ska föda med rumpan först. Så det kändes ju bra iaf.

Sedan kollade hon njurarna och dem var ua, och likaså tillflödet i navelsträngen. Efter lite mätningar så var ul klart och vi väntade på att få veta hur stor vår lilla pojke är. Och resultatet förvånade mig oerhört! Han låg under medel i vikt på sina ca 2100gram, men var inte "oroande" liten iaf. Även om jag går klart hela graviditeten beräknades han inte bli större än ca3kg! *chockad*

Jag som väntade mig en stoooor bebis med tanke på att syrran var 500gram större än beräknat när hon föddes.

Men han är fullt frisk och stark iaf, så fhv slipper jag K-snitt oavsett hans vikt. *hoppas*


Efter Ul så vart det handla på Coop, dvs jag gick långsamt o plockade lite här o var medans Johan tog dem tyngre sakerna och såklart vagnen. Vi hämtade sedan upp Jennifer o hundarna hos Farmor o Farfar. Tack för hjälpen! *kramar*


Idag har jag haft mycket sd så har tagit det väldigt lungt. Har iaf gjort lite mera godis som bla. romrussin-marsipanlimpa, romrussin-marsipan bollar, Whisky-bollar och påbörjat en Janssons frestelse.

Johan har varit desto duktigare, han har: lagat knäck, skottat, badat Jennifer, skurat golvet efter badet, bäddat ren hennes säng, lagat både lunch o middag och skött Jennifer utan min hjälp mestadels.


Imorgon blir det nog inte mycket bloggat här. Så fort vi vaknat och ätit frukost ska Johan o jag duscha sedan packa ner allt vi ska ha med oss till Farmor o Farfar och sedan åker vi dit o firar Jul! :)
Under eftermiddagen/kvällen kommer även Johans bror Risto m fam och firar Julafton hos Farmor Tarja o Farfar Bror.


Och såklart måste ju lägga in ett STORT GRATTIS!!!! i förväg här oxå.

Sallie blir 6år imorgon! Därav hennes namn "Christmas Eve" som hon har i stamtavlan. Min underbara, gulliga, envisa, första aldeles egna hund!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards