Nanooks

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Jessica - 18 december 2009 21:31

Hej


Vi kan ju börja med fotona från igår kväll, tagna då Jennifer fick borsta tänderna för 1:a ggn!!!

Jennifer klarar det där med att borsta tänderna på egen hand..

..fast för säkerhets skull så hjälper pappa till. :)

 

Här är fotona från dagens pulktur som Johan tog med Jennifer.


Det är inte lätt med luva.. ;)

Just den här minen hade Jennifer nästan hela tiden..

  

Hundarna sprang med upp o ner i backen varje gång..

på nedre bilden ser ni Jennifer när hon åker utan napp, hon ropade "Oooo" nästan hela vägen ner! :)

Av Jessica - 18 december 2009 18:36

Hej


Idag när vi såg all snö ute ville Johan ut på tomten och åka pulka med Jennifer och så blev det, jag tog mig ut och fotade lite, men fick snart ge upp o gå in igen pga alla sd jag fick.

Efter en lång tids lek ute med Jennifer tog han sedan en promenad med barnvagnen ner till sjön och tillbaka. (Tanken var att Jennifer skulle sova middag ute men hon somnade aldrig under promenaden och las i sin säng när hon kom in istället.)

Sedan rensade jag och Johan igenom alla "gamla" barnkläder. Så nu ligger alla strl 50-56 i byrån redo för vår son, och alla strl 60-62 ska läggas upp i garderoben (men ligger nu i oordning i en låda), strl 68-70 och strl 74-80 ligger i varsin kasse.


Tänk vad utrymme vi fick bara av att rensa igenom alla kläder! Känns riktigt skönt! *nöjd*

Nu ska det organiseras om i bad-/skötrummet så alla blöjor kan ligga i en korg lätt-åtkomligt under bänken, och likaså alla tvättlappar m.m

Alla minsta lakanen, påslakan m.m ska in i  lillebrors egen garderob, men för tillfället är dem kvar i bad-/skötrummet. Synd nog orkar jag inte stryka alla lakan.. annars hade det varit en bra sak.. men det får gå ändå, jag kan ju stryka dem sen när jag mår bättre efter förlossningen.


Jag har även fått ett samtal om marsvinen som är till salu, väntar på bekräftelse nu bara på när(om) dem nu kommer o vill köpa dem.

Isf blir det ev imorgon förmiddag/lunch och då passar vi på att åka över till mina förälldrar lagom tills köparna kommer. På det viset kan vi ha med alla papper m.m och jag kan svara på alla ev frågor dem har. Medans mamma, såklart, får sköta den fysiska biten att packa ihop allt till familjen. Så nu är det bara att hålla tummarna för att dem ringer tillbaka och vill köpa djuren. *hoppas*

När vi ändå ev besöker mina föräldrar så kan Jennifer passa på att leka med sina kusiner Alexander och Emilia som min mor är barnvakt åt.


Ja, annars har det varit lungt här hemma.. vi tar dagen som den kommer.


Ps. foton på när Jennifer åker pulka kommer under läggas ut här under kvällen. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards