Nanooks

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Jessica - 10 december 2009 15:57

Hej


Nu har dem mätt min limodertapp och den var inte alls så påverkad som dem först trott utan hela 3,8cm!

Och jag har nu varit utan värkar eller sd i flera timmar.. så nu ska jag få "gå" lite här på avdelningen dvs jag får gå ut o  äta utanför rummet (slippa sängen) och får gå på muggen m.m (som att jag inte gått på muggen sedan i måndags?!).

Om det sedan inte startar några sd eller dyl närmsta dygnet KANSKE jag får åka hem i helgen.

Förståss fortfarande sängläge och ta det MKT lungt.. men iaf hemma där jag kan se och röra min dotter, mina hundar och träffa familj o vänner istället för att stirra upp i ett tråkigt vitt tak här på sjukan själv i ngr veckor.

Johan kommer förståss att få tillfällig fp tillsvidare då han nu måste passa upp både mig o sköta Jennifer helt själv. Men han är oxå glad för att jag ev får åka hem.


Så håll tummarna för oss nu! :)

Av Jessica - 10 december 2009 07:36

Hej


Nu vart det lite rörigt igår kväll, först skulle dem ta bort droppet vid 18, sedan vid midnatt, men det blev bara kvar tills efter 21.

Jag som tänkte sova efter 18, ifall att allt skulle starta fick tänka om för min son vaknade och höll rejäl låde med en hel del sd som följd. *suck*

Först efter midnatt lugnade han ner sig och jag vågade hoppas på lite sömn och vågade börja tro att han nog skulle stanna natten igenom iaf.


Nu vaknade jag igen runt 06, då han höll låda igen där inne.. *pust*

Men mitt i allt så är det ändå skönt att veta att några rejäla värkar har jag iaf inte fått. Men med tanke på att han är bra livlig vågar jag inte ropa hej än. Nu finns det inget dropp om stoppar upp om han skulle få igång rejäla sd till värkar.

Bm här på avd 12 har sagt till att jag måste varna om mina värkar kommer igång.. (vilket är en risk ju livligare han är) självklart kommer jag göra det, men jag njuter av varje timma som värkarna uteblir.


Någon som har en bra ide på hur man får en bebis att göra kullerbytta eller ännu helre att sova och ta det lungt? ;)


Jag återkommer här med mer info under dagen. Fhv stannar han kvar där inne ett tag till.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards