Nanooks

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Jessica - 17 december 2009 16:44

Hej


Ja, inte har det hänt mycket sedan lunch här.

Jennifers kläder är numer i hennes garderob i hennes rum, liksom hennes påslakan och badhandukar. Vilket känns skönt, då vi nu kan gå igenom dem mindre kläderna åt Lillebror så vi är lite förberedda när han kommer hem.


Johan tog sig hem efter att ha handlat, men hade märkt av hur halt det var ute med all snö. Han skottade en del när han kommit hem, men som det snöar på så behövs väl det snart göras igen.

Jari har just varit här och bytt bil med Johan, då han behöver sin bil när dem ska åka bort en vecka nu över jul, och eftersom han iaf har ledigt sedan så behöver han ju inte skåpbilen som vi nu fick tillbax.


Så här mycket snöade det medans Johan var o handla.. vi kanske ska säga sedan han var o handla, för det snöar precis lika mycket nu. *suck*

Vår lilla Prinsessa blir inte lika mycket fotad nu när jag inte orkar springa runt med kameran i högsta hugg.. men här får ni ett foto på henne iaf!

Så här glad blir man efter lite mellanmål. ;)

Av Jessica - 17 december 2009 15:31

Hej


Här kommer lite kort info om dem 4st marsvin jag har till salu just nu.


Suzuki & "lillpojken"

Suzuki

Ras: Rosett Ridgeback

Färg: Golden/White

Född: 21/11-07

E: Goldion's Oscar (renrasig teddy)

U: Soda (blandras abbesinier "virvel")

Uppf. Nanooks marsvin, dvs jag.

"Lillpojken"

Ras: Nonself

Färg: Goldenagouti

Född:

E:

U:

Uppf. Vidalas marsvin

Tillsammans 200kr

 

Castro och Svartnos

Castro

Ras: Teddy

Färg: Black/White/Creme

Född: 24/1-07

E: Goldion's Oscar

U: Silverkix Sally

Uppf. Nanook's marsvin, dvs. jag

Svartnos

Ras: Self

Färg: Black

Född: 9/1-07

E: -

U: -

Uppf. från en kull tagen hemma av tidigare ägare

Tillsammans 150kr

 

Finns även 1st burpaket;

Då ingår: bur 100x50cm, flaska, matskål, spån, hö, INKL två marsvin, skötselråd, livlång support för enbart 600kr!!!

Perfekt julklapp!

 

Marsvinen finns i Vällingby hos mina förälldrar, ring mig för mer info om  djuren.

Min mob (Jessica): 076-27 20 464

Min mor (Monica): 08-38 08 39

Av Jessica - 17 december 2009 12:57

Hej


Igår tog vi det lungt, jag framför allt, då jag hade oregelbundna sd hela dagen.

Till kvällen rensade Johan lite i förråden och i ett skåp i köket. Nu så får Äntligen både dammsugare, mopp o hink plats i städskåpet och vi slipper ha dem liggandes på  golvet i badrummet så man snubblar på dem medans man byter blöja.

Nu har vi även lillebrors korg inne, men den ska torkas av, och sedan kläs in i ett fint spetstyg. Ska visa upp den här när den är bäddad o klar.. den e såååå fin!

Det är lite roligt med ärvda saker som gått genom släkten, det är många barn i vår familj som legat i denna korg som små, en av dem få som inte gjort det är nog Jennifer som ville bli vaggad hela tiden så det vart att ha henne i vagnen och sedan i spjälsäng. Fast en eller två nätter sov hon nog i korgen om jag inte minns fel...


Igår kom även postgubben och knackade på dörren, vi fick äntligen paketet vi väntat på!

Det innehöll en Tigger-nalle (i samma modell som Ior), vilken vi fick som ersättning då Grodans "leksak" var slut på lagret. Vi fick även en julklapp som plåster på såren över allt strul som uppkom med vår beställning.. och dem träffade huduvet på spiken med den presenten! ;)

Det var en 3d-modellera set, med rörliga leder, för figuren Ior. Och vi kan ju säga som så att när Jennifer såg Tigger nallen vart hon glad men gladare blev hon när hon såg Ior på bilden på kartongen. Då flög Tigger nallen iväg, och hon kramade kartongen med Ior på istället.. *skrattar*


Jag vet INGEN som är såååå tokig i Ior (eller någon  annan figur heller för den delen) som Jennifer.. hur många barn på 1-1,5år väljer bort en ny fin nalle mot en kartong?!

Men Modelleran var reckomenderad från 3+, fast det blir nog iaf en julklapp till Jennifer. Jag eller Johan får nog bygga ihop Ior.. så hon åtminstonde kan ha honom som prydnad i rummet tillsvidare.


Då Johan var i städ-tagen igår så passade jag på att göra ren en massa ärvda leksaker åt Jennifer. Johan var snäll o gav mig leksakerna i soffan och sedan vart det en hel del skrubba men nu är iaf jennifer lek-kök, 2st plast-stolar och några andra leksaker rena. Det känns ju lite fräschare än om hon får sakerna medans dem fortfarande är skitiga, nu får hon smuttsa ner dem själv istället. ;)


Nej.. nu snöar det lite väl mycket tycker jag...

Johan är och handlar lite och postar leksaken som var felskickad.. och det snöar så man knappt ser över gatan ens.

Jennifer sover iaf nu, Johan passade på att åka så fort hon somnat och hon brukar vanligen sova 1-2h minst. Så fhv sover hon tills Johan hunnit hem.

Men det är lite läskigt på våran väg nu när det snöar så mycket.. och Johan måste ut o skotta flera ggr om dagen nu när vi inte vet när jag måste in på sjukhuset. Vi kan ju inte låta bli o skotta en dag för att mitt i natten få brottom in och stå o skotta mitt i natten. Jag hoppas Johan kör riktigt försiktigt iaf så han inte hamnar i diket.


Jag kanske ska meddela att Anna är mamma nu oxå, och att både barn och mor mår bra. Stora Gratulationer till dig och Stefan!! *stora kramar*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards