Nanooks

Alla inlägg under februari 2011

Av Jessica - 12 februari 2011 10:55

Efter en storm kommer alltid strålande sol. :)

  

Ja, som dem utlovat så strålande solen igår eftermiddag, men all snö skapade kaos här hemma bra många timmar till och även om det strålande vädret lockade ut på promenad så vore det omöjligt att ta sig fram i all snö. :/

 
Men det ändrar vi på idag, för snart ska jag hämta upp Tess i Danderyd och så ska vi ha en härlig dag tillsammans med barnen.

En promenad är ett måste, och såklart ska jag få henne att hälsa på hästarna igen. Middagen blir dock bara med Tess, mig och Jacob då Johan och Jennifer ska iväg på kalas i Vallentuna till kvällen.
Så lägger in ett stort Grattis till Linus & Simon här, då inte jag kan komma och fira dem.
G R A T T I S ! :)


 

 Min underbara tös, som lekte med lillebror under matbordet när kortet togs. :)


Då vi skulle ha fint besök idag vart det storstädning igår och äntligen kom den fina hyllan upp i Jennifers rum! :)
Men mitt i allt  stök lyckades jag trampa snett och sen haltade jag hela kvällen, foten gör lite ont idag men jag kan i alla fall stödja på den.



Jacob är hopplös på att pilla på radion, det är nästan stört omöjligt att få honom därifrån. :)

 

Nu måste jag städa det sista här hemma och gå ut och förbereda en bur då tre marsvin kommer tillbaka hit ända från Västerås vid lunch.
Marsvinen som kommer tillbaka är tre fina grabbar varav jag fött upp två av dem vilka förståss är snygga Teddys. Foton kommer. :)

Av Jessica - 11 februari 2011 09:08

Godmorgon allesammans

Här yr snön ilsket runt knutarna och vinden viner så hela huset knakar och har sig.

Det skulle vara sista dagen på Dagis denna veckan, men i detta snöoväder tänker jag inte riskera mitt och framför allt mina barns liv, så vi blir hemma.
Jag hörde av mig till Dagis och självklart var jag inte den enda som stannade hemma, vilket jag likasom förskoleläraren ansåg var det bästa alternativet idag.
Jag har även slagit en signal och kollat att Johan mår bra och hur vägarna var, och med tanke på hur oplogat allt var och att resan mellan vårat hus och motorvägen, som sommartid tar ca. 10 minuter, nu tog en halvtimma så säger det en hel del. :/
 

Nej, idag blir vi inne jag och barnen och vi ska se till att ha så mysigt så. :)
Brasan sprakar och knäpper och nu börjar det sakta bli lite varmare här inne, barnen leker och fnittrar så mysigt inne på sitt rum så jag ska ta och börja med frukosten som idag får bli mannagrynsgröt.


Sen får vi se vad vi hittar på, men en liten sagostund ska jag allt ta och satsa på, har en underbar bok med tillhörande skiva där Nalle Puh själv läser högt ur boken. En klar favorit om vi frågar Jennifer. :)
Sen ska jag nog ta och baka lite bröd och när huset är som varmast och gosigast här i eftermiddag blir det lite lek i badet med barnen.
 

Hoppas ni alla ser till er säkerhet främst idag och håller er borta från vägarna så gott ni kan, kan ni inte ta er tryggt dit ni ska så stanna hemma och ta det lungt.
Jag ska ta och fota barnen så mycket jag kan idag så ni får lite fina bilder att njuta av till kvällen här.

Av Jessica - 9 februari 2011 19:49

Glada Jacob som härjade med sin syrra i Farmor och Farfars säng igår kväll.


Det går verkligen bra på Inskolningen nu, jag gömde mig på kontoret hela vistelsen idag och hörde hur han fnittrade och lekte i rummet brevid.
Imorgon blir det första dagen jag åker och lämnar av två barn på Dagis för att sedan åka hem igen. *stolt mamma*


Jag känner mig nästan lite vilsen, vad ska jag göra nu utan mina barn här hemma?
Tänk att imorgon blir det första dagen jag sitter helt ensam en förmiddag (sedan vi fick barnen) utan någon annan hemma!

Jag ska faktiskt fräcka lite och inte göra en massa nytta utan bara njuta av lite välförtjänt egentid istället.


Nu ser vi fram emot vad morgondagen ska bringa, efter Dagis ska jag och barnen hälsa på Mormor och Morfar, sen är Mormor barnvakt medans jag ska på möte hos min Kurator. Johan kommer förbi där efter jobbet också så kankse ska jag hjälpa till och laga lite middag åt oss alla?

Av Jessica - 9 februari 2011 19:38

..med lite självhäftande papper jag hittade billigt på Lidl igår.

Byrån var tråkigt vit och full av märken och fläckar...

..och blev så här färggrann och fin när den var klar! :)
 

Jennifer gick hela tiden fram och klappade på lådorna som blev klara allt eftersom och sa "fin". Det är bra betyg från min dotter det. :)
Jag har även dekorerat en hylla med samma rödrutiga papper och den ska komma upp imorgon kväll har Johan lovat mig. *längtar*


Alla mina ideer till barnens rum går det ganska långsamt fram med men sakta med säkert närmar vi oss det fina rummet jag ser framför mig i mina drömmar.
Kankse kan jag komma igång med lite fler målningar i rummet nu när båda barnen ska gå på Dagis också.


 

Ior

 

Den här färggranna tavlan föreställer "Ior" enligt Jennifer, och med tanke på hur moderna tavlor föreställer saker som man omöjligt kan tyda så det här nog en väldigt moderiktig tavla av just Ior. *stolt mamma*
Ramen är dekorerad av mig med gamla serpentiner som blivit kvar från Jacobs kalas.

Av Jessica - 8 februari 2011 14:22

Jennifer posar lite inför kameran. :)

 

Tänk vilken ära att få vara mamma och få hårda kramar och blöta pussar varje dag!

Att få se hur sin lilla skatt, det mest fantastiska man har i livet växa och lära sig nya saker varje dag.
Och man får så många goa skratt om dagarna när man har barn som förgyller tillvaron med sina påhitt. :)


Mina rara gullungar, ni är det viktigaste, största och mest fantastiska i mitt liv, Älskar er så mycket mer än ord kan beskriva! *Stolt Mor*

Av Jessica - 8 februari 2011 14:03

Hejsan!


Vilken underbar storasyster Jennifer är, när Jacob vaknar tidigt på morgonen så lägger hon sig på golvet brevid jacob med sin kudde och täcke och sover vidare så hon är nära honom. Och hur mysigt är det inte att det första man ser på morgonen är Prinsen stå och grina så stort? *stolt mor*

 

Vad fort den här dagen har gått hittills, jag har varit med Jacob på Dagis för andra inskolningsdagen, och det vart så jobbigt för stackarn som var väldigt mammig att han somnade ståendes vid soffan. :)

Imorgon ska jag lämna honom en kortis för första gången, jag hoppas han snart inser hur kul det är att vara på Dagis, mamma är ju dötrist om man jämför med att komma hemmifrån med nya leksaker och massor av nya kompisar.


Väl hemma vart det lunch och lite vila för barnen, sen gick jag ut och städade hos marsvinen, hämtade ved och fixade lite.
 

Nu har vi just fikat lite och ska bara packa ihop det vi behöver till kvällen då vi ska hälsa på hos Farmor  och Farfar.
 

Hoppas ni har en lika mysig Tisdag som vi har här! :)

Av Jessica - 7 februari 2011 20:47

Zingo.

 

Här händer det mycket, känns det som i alla fall. :)

 
Idag var första dagen på en
två veckors inskolning på Dagis för Jacob.
Jennifer lämnades kvar utanför på gården med dom andra barnen medans jag och Jacob gick in och träffade Camilla, den förskoleläraren som skolar in Jacob. 

Allt gick bra, han var lite mammig till en början men sen kröp han upp i Camillas knä och lekte hur bra som helst, både jag och Camilla tyckte tiden gick fort. :)

   

När vi åkte hem var det lunch dags på Dagis, och stackars Jennifer trodde hon skulle bli utan mat så hon grät och ville ha "mat" hela vägen hem.
Det är inte alltid lätt att förklara sådana här saker för en två åring. :/
 
Väl hemma fick hon förståss mat, och efter att ha lekt med Jacob en stund och jag ringt lite samtal och sänt vidare lite mail så tog vi en paus och fikade lite tillsammans.

Numera kan Jacob hålla i en kaka och äta alldeles själv! *stolt mamma*

Jennifer, att byxorna är bakochfram och ena hängslet är över huvudet verkade inte bekymmra henne.
Efter fikat klädde vi på oss allesammans
och gick på en promenad med hund och katt och hälsade på alla hästarna.
Zingo hamnade nästan i katt slagsmål men tur nog lät hon sig lyftas upp på vagnen så vi kunde promenera bort från den ilskna kissen utan blodspillan.


Väl hemma vart det matning av marsvin, till Jennifers stora glädje. Sen ville hon vänta innomhus medans jag hämtade och bar in lite ved.
Lilleman somnade ute i vagnen så jag drog in den på farstun så han kunde sova io lugn och ro. Efter lite blöjbyte ville även Jennifer ta en tupplur så jag fick en liten stund för mig själv att maila och fixa lite och även lägga ut en ny annons om inackorderingen på Blocket.se.


Nu sover barnen gott i sina sängar och min mage kittlas lite av nervositet.. jag har nu ikväll sänt in min ansökan till jobbet som Hundskötare så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på att jag åtminstonde blir kallad till intervju.


Ett till foto på vår kisse från dagens promenad, hon är den enda som blir bra på kort just nu verkar det som.

Zingo.

Av Jessica - 6 februari 2011 16:45

Mina rara ungar fick lite majs att gotta på så här före middagen, men att dela med sig är kankse inte ligger närmast hjärtat alla gånger...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards