Nanooks

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Jessica - 4 februari 2011 16:35

Jacobs senaste grimas. :)

 

Här har det blivit mycket mys med barnen idag, jag har av lika anledningar kännt mig ganska stressad och orolig prykiskt och har därför tagit mig mycket tid att bara vara med barnen, dem kan alltid få mig att må bra. :)


I övrigt har jag "halkat" mig uppför vår backe och hämtat ved.. ni skulla bara veta hur svårt det var. Det är säkert 2-3cm med packad glashal is under ett täcke av 2-3cm med nysnö, halt värre alltså! :(


Jag har även tvättat ena soffans överdrag och nu ser den så ren och fräch ut, bara en soffa kvar nu. *nöjd*
 

Jacob kom på att man kunde använda tratten som trumpet idag, och hur kul var inte det?.. han fnittrade så han knappt kunde andas! ;)

 

Jag har kämpat lite för att lyckas ta en syskonbild på busungarna och trotts att jennifer samarbetar bra och ler stort på varje kort tycks Jacob alltid vara på väg ur fotot åt ena eller andra hållet. Så någon bra bild blev det aldrig. :/
 

Nu ska jag dammsuga lite i kök, vardagsrum och hall, sen är det dags att  börja med middagen som idag blir Curry Kyckling med ris. :)

Av Jessica - 4 februari 2011 16:12

En av ungarna ur Grace senaste kull. :)

 

Här rullar dagarna på som vanligt med kel, städning av burar och djur som kommer och går.
 

I början av Januari kom två marsvin tillbaka från sitt nya hem, snart visade det sig att ena av grabbarna var sjuk och igår fick han somna in efter att inte ha visat minst förbättring trotts att jag kämpat för att få honom frisk.
 

Hans kamrat är än så länge inte alltför ledsam men det har nog mest att göra med att han numera går med en gossig tös som ska få sig en sista kull trotts ett visst uppehåll sedan hennes senaste kull.
Nanook's Grace och Slayer ska fhv få en underbart söt och frisk liten kel kull här till våren.


Snart är det dags för sportlov vilket medför att vi får lite fler djur här hemma, men än så länge verkar det ganska lungt på den fronten då ytterst få djur har bokat inackordering än så länge.

Och såklart kan jag meddela att vi har öppet som vanligt här hela sportlovet. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards