Nanooks

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Jessica - 18 februari 2011 19:57

Dukat för gäster.

 

Nu har lilla Jacob blivit inskolad och från och med nästa vecka går han vanliga tider med syrran, dvs. 15h/v.

Jag som har saknat barnen har hämtat dem lite tidigare än jag skulle nästan varje dag den här veckan, det är så tyst och tråkigt här hemma utan mina små älsklingar.

 
En rolig episod med barnen:

Igår tömde Jennifer det skåpet vi har alla våra påsar och kassar i. Jag bad henne lägga tillbaka påsarna och det gjorde hon men två pappers kassar gick inte in i skåpet trotts ihärdiga försök.
Så hon stängde skåpet och bar dem två kvarvarande kassarna till hundens fodertunna där hon la ner kassarna och la på locket.
Alla sätt är bra utom dom dåliga! ;)

   

I Onsdags var Farmor och Farfar på besök här, vi åt Tom Kha Soup och lite Marängswiss till efterätt. :)
Jag vill lägga in ett stort tack till presenterna åt både mig och barnen. :)
Dem vackra tulpanerna på det dukade bordet, här ovanför, var en av presenterna jag fick. :)


Hemsk biltur!
I Måndags hade jag det inte lätt i den väldiga
kylan vi hade för när jag skulle starta bilen på morgonen gick det bra segt att få liv i den, sen gick det knappt att koppla eller växla med bilen.

 
När jag väl hade lämnat barnen på Dagiset och skulle åka hem så hoppade det ut en schäfer(?) unghund mitt framför bilen! Jag hade tur nog ganska bra koll runtomkring mig och lyckades bromsa och väja så jag slapp köra på den.
Jag stannade förståss för att se om jag kunde få fatt i hunden som sprang hejvilt över vägen men när jag klev ur bilen sprang den till skogs.
Ägaren fanns inte inom synhåll och att jaga en främmande hund i skogen lockade inte så jag får bara hoppas att ingen annan körde på den och att den kom tillrätta till sina ägare.
 

Men hjärtat i halsgropen var det bara att köra vidare hemåt och bara för att göra min resa ännu mera spännande skulle förståss något mera gå åt skogen.. :/
Jag körde på vår kurviga väg som var ovanligt "liten" till brädden pga det rejäla snöfallet som var i helgen, och vallarna var så höga att sikten var ganska skymd i dom flesta kurvorna.
När jag kom körandes i en S-kurva i en uppförsbacke såg jag hur det kom en mötande lastbil.. jag höll tummarna för att denna skulle stanna för det fanns ingenstans för mig att ta vägen, men när jag såg att det var en fullastad lastbil med yttligare ett släp full av träd så insåg jag att han inte skulle kunna stanna i tid.
En snabb beräkning på min bils bredd och den mötande lastbilens sa mig snabbt att det inte fanns plats för oss båda och jag valde då att köra in i snövallen så jag slapp bli överkörd av lastbilen.
Jösses vad den slickade min bil när den körde förbi och jag höll på att svälja hjärtat ännu en gång under samma biltur!
När den väl passerat var nästa problem att få loss min bil ur snövallen. *Suck*
Aja, med lite krångel gick det bra och jag fick sen backa ner för den glashala backen och sen mycket sakta sladda upp och vidare hemåt igen.


För att avsluta detta inlägg lite trevligare får ni ta del av en bild jag tog på Jacob när han och jag busade i stora sängen medans syrran låg och sov middag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards