Nanooks

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Jessica - 25 februari 2011 16:40

Jag har lite idetorka på vad jag ska blogga om nu efter en vecka med sjukdomar, för er som undrar är Jacob den enda som är på bättringsvägen, själv har jag också trillat dit och Johan jobbade bara halvdag och är nu hemma och hjälper till med barnen så jag kan försöka sova ut lite.


Så kom jag på att jag kan bidra med några av mina bästa ”Husmorstips”, och här kommer dem;

 

HUSMORSTIPS:

  1. När du ska rengöra Micron så pressar du ut lite saft ur en citron och blandar ut med lite vatten sen kör du Micron på högsta effekt i ca.1min Sen är det busenkelt att torka ut alla matrester.
     
  2. Har du en Ektorp soffa? När den behöver tvättas så kör du överdragen ut och in i tvättmaskin med lite vanish. När dem är klara sätter du på dynorna fastän dem är fuktiga. Gör du detta på kvällen innan du lägger dig är dem torra och fina på morgonen därpå och inte skrynkliga, fula och jättesvåra att få på igen.
     
  3. Vill du att Avokadon ska mogna så förvara den med några äpplen.
     
  4. Vill du undvika att potatisen gror så förvara även denna med några äpplen.
     
  5. Låt avokadokärnan ligga kvar i skålen när du gjort Guacamole så blir den inte brun.
     
  6. Om du ska frysa ner färs så lägg det i en plastpåse och gör denna riktigt platt, då tinar den snabbare.
       
  7. När du ska frosta av frysen stäng då av den och fyll ett par kastruller med kokande vatten och ställ in i frysen när du tömt den på alla lådor, då går det mycket snabbare. En god ide är även att frosta av den nu under vinterhalvåret då du kan ställa ut alla matvaror så dem inte tinar.
     
    Ja, det var dom bästa tipsen jag kunde komma på nu.
    Jag hoppas ni andra har några toppentips att dela med er av också!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards