Nanooks

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Jessica - 22 februari 2011 20:42

Jacob sov på golvet medans vi åt middag.

 

Ja, här är vi inte friska i några längre perioder verkar det som. Jacob som varit ganska pigg under dagen slog om helt nu på kvällen och vart slö, hänging och fick hög feber, systeryster ville visst inte vara sämre så hon hostade mer och mer under eftermiddagen och kvällen och hamnade tillslut på muggen.

 

Myser med mamma på kvällen medans vi väntar på att febern ska gå ner.


Mitt möte jag hade planerat imorgon kommer ställas in och jag blir hemma med två sjuklingar istället. Ett stort tack till Farmor och Farfar som skulle ha tagit Jacob trotts att han var sjuk. *kramar*

Av Jessica - 22 februari 2011 11:38

Sjuklingen Jacob.

Tänk att jag inte lyckats ta några bra kort senaste dagarna, jag som brukar ha massor av kort att ladda ur kameran varje kväll. Knasigt värre, men jag ska bättra mig! :)

 

Tänk att det inte blir varmare någon gång, i morse var det återigen -18c ute. *Brrrr*
 Det är så där läskigt kallt med lite fukt och iskalla vindar så man verkligen fryser in till benstommen och får bitmärken i kinderna. :/
 

Men som vanligt är det bara att klä sig varmt och åka iväg tidigt för att lämna Jennifer på Dagis, Jacob hade feber igår så han får snällt stanna hemma idag. Förvirrande nog tror jag febern är borta men istället har han fått lite hosta och lite snuva.. vet inte om det är förkylning eller tänderna som spökar, men för säkerhets skull blir han nog hemma imorgon också.
 

Jennifer som normalt är väldigt morgontrött hörde jag leka med duplot redan före 07:00 imorse, och det tog inte lång tid för brorsan att vakna och dem lekte glatt och fnittrade fastän min väckarklocka inte ringt ännu. *gäsp*
 

Idag har jag inte många planer, mest vanliga tvätt, disk, hämta ved, elda, mata djur och sköta barn.
Men det förståss vi måste senast till helgen åka och storhandla för nu är det nästan tomt i alla skafferier och innan dess tänkte jag vara duktig och frosta av frysen och helst även göra rent i kylen. Men det känns ju lite träligt så jag puttar hela tiden fram det istället för att ta itu med eländet.

Brukar ni göra detsamma dvs. skjuta på eländet och göra det i sista minuten istället? Funderar ibland på om det bara är jag som gör så.. är det dock något kul som ska fixas och donas med då kan jag knappt vänta med att sätta igång! ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards