Nanooks

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Långhelg

Av Jessica - 22 november 2010 12:02

Hejsan


I Fredags blev det en tur till Vallentuna där jag lämnade av Jennifer hos Farmor och Farfar. Sen bar det av till Vällingby där jag, Jacob och min mor tog en snabbtur till Läkarmissionen där vi köpte en julgran åt oss för bara 150kr.

Sen åkte jag hem efter att ha lämnat Jacob i mina föräldrars vård.

Väl hemma vart det en stund med mys hos marsvinen medans jag gav dem mat och sen in och börja packa det vi behövde under natten och sedan klä om för utgång. Johan kom hem och vi åkte snart till Vallentuna där vi fick god 3 rättersmiddag hos mina svärföräldrar. Tusen tack! :)


Väl ute på stan så mötte vi upp Micke på vägen och inne på Medborgarplatsen mötte vi upp Cissi och Christopher. Sen vart det en helkväll på krogen Kvarnen därvi drack och snackade en hel del. Såklart ska jag tillägga att även Martin dök upp en stund på natten, men han skulle upp och jobba så han fick åka hemåt lite tidigare än vi andra.

Väl på väg hem runt 3-tiden fick vi uppleva bråk pga en påtänd(?) snubbe på tåget.. inte så roligt men Micke höll sig lugn och löste ett tumult på et lugnt vis och vi kom snart av tåget och kunde sätta oss på nattbussen, efter en hal promenad i ett par cm snö så var vi äntligen hemma igen.

Vi kom väl i säng runt 05 på morgonen så vi var bra sega hela Lördagen. ;)


På Lördagen kom vi väl upp mellan 10-11 på morgonen och efter lite frukost försökte vi lägga jennifer en stund medans vi slappade i soffan. Men det ville inte Jennifer fastän hon var synbart trött så vi åkte snart vidare till Vällingby för att hämta hem Jacob.

Väl där vart det lite fika och vi kom överens om att ta hand om deras hundar då dem skulle bort på middag på kvällen och dem trodde det skulle vara svårt att få en taxi som även tog två golden retrievers. Vi stannade ganska länge då  vi la barnen en stund där och Johan körde även mina föräldrar till Järfälla dit dem skulle och köpte hemlite middag åt oss som vi åt innan det bar hemåt.

Jösses vad trötta vi var på kvällen, barnen likaså för dem sov gått före 19 på kvällen. ;)


Upp på Söndag och packa skötväskan, mata alla djuren och åka vidare till Solna där vi skulle möta upp resten av familjen för lite tävling i Luftgevärsskjutning. :)

Resultatet blev inte så bra som väntat..

1:a Angelica

2:a Milla

3:a Bo, min pappa

4:a Tobbe (?)

5:a Kenneth (?)

6:a Monica, min mamma

7:a Jag.. nej var inte nöjd med den placeringen

8:a Johan

9:a Kristofer


Jag vann iaf över Johan men det var med ynka 4 poäng. Detta måste vi göra flera ggr!! ;)

Jag var mycket imponerad av Milla som fick så pass höga poäng fastän hon inte tränat på att skjuta. Min mor likaså men sen får man ju ha i åtanke att hon har skjutit förr även om det nu var en 25-30 år sedan. ;)

Att det gick bra för Angelica, Tobbe och Kenneth var ingen överraskning då dem tränat just på detta! :P


Vi har delat ut en pokal och nu så får en annan familj sätta ihop en tävling som alla kan delta i... jag har redan börjat klura på något kul som vi alla kan göra.

Men än har inga bra ideer dykt upp.. några föslag? Sporten eller aktiviteten måste medlemmar i familjen mellan 10-70 år kunna delta i.


Jennifer fick tyvärr feber igår kväll, inte att undra på iom att vi haft fullt upp alla dagar. Men idag är hon frisk igen. :)


Nu hinns det inte bloggas mera för tillfället.. återkommer kankse senare idag! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards