Nanooks

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Jessica - 12 november 2010 21:18

Lilla knasiga Jacob tyckte man kunde använda gåbilen som en hinderbana. ;)

Jacob var nyfiken på alla ljusen som brann på spiskanten.

På den här bilden tycker jag Jacob ser ut som ett rådjur i strålkastarljuset. ;)

Av Jessica - 12 november 2010 21:04

Mycket gladare är vi alla nu på kvällen. :)


Jennifer sov länge på eftermiddagen och lekte sen hos oss i vardagsrummet medans Jacob ville sova tidigt efter att ha lekt i köket hela kvällen.


Jag har fått en massa samtal om marsvinen jag har ute på annons, och redan ikväll kom en jättetrevlig familj och köpte Xena och Gabriella. Jag tror dem marsvinen kommer få det hur bra som helst! :)

På Söndag ska jag ta med mig Wilma till Vällingby dit det kommer en köpra som redan har tre kompisar hemmta åt henne. Hon ska få gå i en bur på 120cm som sitter ihop med en 100cm bur med ett rör. Låter ju jättebra det tycker jag, dem tom. ringde upp och talade om måtten på burarna för att jag var orolig att djuren skulle gå trångt. ;)


När Johan kom hem hade jag redan börjat städa här hemma, nästan alla fönster är putsade på insidan iaf, och allt är dammat och avtorkat i vardagsrummet och matsalen. Mitt i dammsugningen vart det middag, men jag hann dammsuga klart ikväll iaf och mata alla djuren innan köparna kom hit.


Vi åt god middag ikväll också, riktigt Fredagsmat bestående av Tacos! *mums*


Nu får det vara nog skrivet här nu får ni lite foton att njuta av istället.

Jacob står i våran säng och tittar ut på vår gård.

Av Jessica - 12 november 2010 13:57

Ja, vad ska jag säga, Jennifer är en handfull numera. *suck*


Dagen har gått i full fart med bus av alla de sorter, att leka med sina leksaker hör tydligen inte till det som klassas roligt. Att jäklas med mamma e mycket roligare, men sista buset satte stop för resten av allt ev hyss idag. Nu orkar jag inte mer, hur ska jag förklara för Johan att mina nya glasögon, det par som jag ännu inte ens använt, redan har gått sönder?


Jadu Cissi.. är detta en del av utvecklingen sa du??
Har du några bra handfasta sätt att aktivera en unge som vägrar leka med sina leksaker utan hellre vill riva huset och ha sönder mammas saker som bla ett par splitter nya glasögon?

Eller har någon annan bra tips på hur man aktiverar en 2-åring som har myror i kroppen och bara hittar på hyss??


Att det aldrig sluta regna hjälper inte heller mot min numera dystra sinnesstämmning, någon annan som vill göra ett samtal till min optiker för reparation av glasögon när jag inte ens ägt dem 4dygn?


Men jag måste fortsätta städa, Anna med familj kommer på besök imorgon.

Det vartbestämt imorse då vi egentligen skulle ha besökt dem, så nu måste det städas undan lite prylar, dammas och dammsugas. Tur nog har jag plockat mycket under veckan och disk finns det inte ens så det fyller upp en maskin.


Jag borde även packa ut barnen i bilen för att åka och handla lite grönsaker m.m till middagen då vi tänkte äta Tacos ikväll.. men ska nog städa lite här inne medans största rackarungen i stan vilar en stund.


Ledsen att det blev ett så pass gnälligt inlägg.. men jag behöver ventilera lite.

Har tagit en massa foton på Jacob så ett trevligare inlägg ska nog kunna komma ut ikväll redan. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards