Nanooks

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Jessica - 10 november 2010 18:03

Hejsan


Ja, här lunkar dagarna på lite långsamt, Jennifer har varit sjuk under veckan och har haft runt 39graders feber. Men nu verkar hon bli piggare för var dag så fhv är hon frisk snart igen.


Jag har inte kunnat gå ut och pyssla så som jag velat så jag har hittat på saker att pyssla med härinne istället.

Jag har bla börjat fixa lite med en flagg-girlang, den ska hänga i vardagsrummet hade jag tänkt. Sen ska jag göra en till men lite större för att hänga i barnens rum.

Inspirationen kommer från många andra bloggar som har hängt upp flagg-girlanger, men jag vill inte beställa en jag tycker det är roligare om jag har gjort den själv.

Men än har jag bara klippt ut bitar och nålat dessa och har nu förberett för att sy 7st vi får se om jag pillar ihop lite fler flaggor innan det är dags att sy.

En bild på några av flaggorna.


Jag bakade bröd i Måndags, men den verkade inte vilja jäsa, så jag ställde helt sonika bunken med deg framför eldstaden som varit igång under dagen, det var där vi hade varmast i huset så där borde jästen trivas. Sagt och gjort och ca 1,5h senare så hade degen faktiskt jäst lite. Efter lite knådning så la jag åter degen numera i formen av två limpor på en plåt åter igen framför spisen för att jäsa.

Fungerade toppen, vi har ganska kyligt i övriga huset så det var nog därför degen inte jäst.

Brödet vart gott om än lite kompakt, men ack den som ger sig! Jag ska pröva igen om några dagar! :)


Jacob har lärt sig något nytt igen han har ställt sig upp mot en stol aldeles själv! *stolt mamma*

Min pojke växer upp så snabbt, vi hade inget val utan sänkte hans säng så han inte reser sig upp i den och trillar ur mitt i natten.

Jacob i sin säng innan vi sänkte den.


Jag har även pysslat och fixat lite i badrummet.

Min underbaraste ljuslykta som passade som handen i handsken i wc.n

Korgen som alltid sett för hemsk ut har fått flytta tillbaka helt enkelt för att vi behöver någonstans att förvara alla saker. Men den är lite upppiffad med tråd,tyg och snygga burkar och glasskålar.
Det blev tom. en snyggare förvaring för mina smink borstar som fick vara i en gammal fin glas flaska med lite dekorationsstenar.


Nu ska vi äta lite ungsgrillad kyckling med ris och Bea-sås. *mums*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards