Nanooks

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Jessica - 13 november 2010 18:18

..på bla min underbara dvärgpudel Sallie när hon var valp.


Oj, vad jag saknar min lilla hund. :(

En av första bilderna, troligen runt 9-10v gamal.

 

Hon älskade att busa ute bland löven. Här är hon ca ett år gammal.

Sötaste valpen.. tämligen ruffsig. ;)

Ett foto på min första raskull hittade jag också. :)

Av Jessica - 13 november 2010 15:33

Hej hej


Ja här har det fortsatt i samma tecken som det slutade igår. Jag har fortsatt städa och pyssla här inne. Johan monterade barnsäkra "lås" på barnens garderober så nu ska jag slippa plocka in allt som Jennifer drar ut varje dag.


Nu på eftermiddagen har vi även påbörjat lite renovering av vardagsrummet, vi har rivit bort hälften av listerna för att börja måla väggarna vita och en del  av taket. Mest för att vi ändå målat lilla hallen och vi kände att vi kunde fortsätta i vardagsrummet då vi har en hel del färg kvar. Tyvärr räcker den inte riktigt hela vägen och vi har inte råd att köpa hem mer färg i år. Men nästa år ska nog hela vardagsrummet bli klart. Sen ska alla lister målas och på plats förståss.

Vi ska byta golvet i lilla hallen vid tillfälle till någon snygg plastmatta och sen kan jag äntligen sätta upp alla foton med svarta ramar i hallen och bakom tv.n


Vi har även lite funderingar på att göra en snygg hylla att sätta upp några fina böcker på, den kommer Johan såklart göra själv och den hamnar troligen på den vägg vi målar nu. Vi har så mycket vi vill göra, så många ideer och projekt, ibland längtar jag till den dag då allt är klart.. men samtidigt resan dit är så otroligt rolig. Att få bygga upp något från grunden att renovera så det passar oss. Att måla, lägga nya golv, renovera möbler, se skillnaden, bygga och dekorera.


Här är lite foton från vårat fina besök om vi fick idag. :)

Sötaste Michaela måste man ju pasa på att fota när hon är på besök. :)

Alla barnen och Stefan.

Anna och Michaela i sin grodgröna vagn. ;)

 

Söta Nickolina kom tillbaka idag också, hennes familj hade tyvärr blivit allergiska och dem hade fått göra det svåra beslutet att sälja alla sina djur som marsvin och hund. Men hit var hon så välkommen och här får hon numera bo. Foton på Nickolina kommer vid tillfälle. :)

 

Jag ska försöka ta mig tid att skriva om alla mina marsvin och ha ut foton på dem och verkligen uppdatera min hemsida någon dag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards