Nanooks

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Jessica - 1 november 2010 15:03

ingår när man har Aspberger.

 

Det kan verka konstigt för dem flesta men i min familj planerar vi (läs: jag) vad vi gör kommande jul flera månader om inte ett år innan. Johan och jag har gjort planeringen som så att vi varannan jul firar med hans föräldrar och varannan med mina, på det viset får både Mor och farföräldrar fira jul med sina barnbarn och barnen får möjligheten att umgås med båda sidorna av familjen.

I år är det dags att fira med Mormor och Morfar, jag som gillar om inte Älskar att planera har nu ringt alla mina syskon och som det ser ut ska julen nu firas med Mormor, Morfar, Morbror Kenneth och hans barn, Moster Sussie och alla hennes barn, Morbror Joacim m fam (om än bara en kortare stund då dem måste hem till alla djuren, och dem bor långt bort) och förståss oss.


Ojoj vad jag börjar längta redan nu!
Jag ska städa och juldekorera hela huset fullt, helst ska det se ut som det gör i amerikanska filmer, massa ljus, tomtar, glitter m.m i överflöd!

Och i år har jag ork och tid att baka.. massa julgodis, lussekatter, saffransskorpor.. ja, allt man kan tänka sig. :)

Lite hemmalagade köttbullar, skinka och kankse lite egenbakad julvört kommer jag våga mig på också.


Fast än är det långt ifrån Jul, även om jag har lite planer inför det, men planerna för den här veckan är allt annat än roliga så jag tänker hellre på julen faktiskt. :(


Idag ska vi åka till Österbybruk och hämta en tv som vi fått av min bror m. familj. :)

Men det tar sin tid fram och tillbaka, så någon storhandling blir det inte av idag, det får bli imorgon kväll eller på Onsdag.

Imorgon ska Jennifer på Dagis, och jag hem till mina föräldrar, men jag längtar inte.. för jag ska till tandläkaren kl 13:00 och laga ett hål. Ucsh.. det gör himlans ont och är såååå läskigt, men det behövvs ju :/


På Onsdag är det åter en vanlig dagisdag och jag ska till mina föräldrar igen, denna dag är det dags för en tur till Habiliteringen igen, men inte till Kuratorn utan till psykologen. Jag tycker det känns lite läskigt att gå till henne själv och prata om saker jag mest undviker men det är bra för själen och jag vet att om jag får prata ut om gamla ting kan jag gå vidare och må bättre inombords. :)


I övrigt ska vi börja måla i lilla hallen, Johan slet ut listerna och torkade av väggarna igår, han har även haft lite silikon där dem gamla panelerna har börjat glipa. Tänk vad fint vårat hem ska bli en dag, jag kommer aldrig vilja flytta! ;)

Nu måste jag ta hand om disken innan barnen vaknar igen, snart kommer svärfar på besök och Johan ringde just och sa att han var på väg hem. Lite kul att få gäster så här på en vardag faktiskt..men det hör till när man flyttar långt ut i skogen antar jag, synd att jag inte har nybakat gott till kaffet, men choklad "mumsen" från Cocosbolls fabriken duger nog att ha till kaffet. ;)


Ha en fortsatt trevlig Måndag allesammans! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards