Nanooks

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Jessica - 11 november 2010 20:29

Hejsan


Dagen började med att jag städade i barnens rum och bla. rensa ut alla leksaker som är i  minsta laget för Jacob. Numera kan han ju ta alla leksaker och välta alla lådor så en rensning på sånt som var lite  litet var verkligen behövligt.

Men inte ens 2min efter att jag städat så hade båda barnen parkerat mitt på golvet med två tömda lådor som varit fulla med leksaker. *suck*


Jag fick ett samtal i morse från min kurator och redan om 2v ska hon och jag göra ett första besök på arbetsförmedlingen. Ska bli kul och lite nervöst, mest för att vi ska be om extra stöd i starten på nya jobbet och dem kan säga nej till det.

Men min kurator e så gullig, hon har lovat att oavsett ska hon hjälpa mig att få jobb så jag slipper stressa sönder och söka jobb själv.


Jag pratade även med min mamma hon nämde då att dem skulle lämna in sin snöslunga hos Håkma i täby för reparation men att eftersom deras bil fortfarande har sommardäck så erbjöd jag mig at skjutsa henne.

Så ivägfor jag och barnen till Vällingby där vi fick lite lunch innan vi åkte "tillbaka" till Håkma, där fick vi ganska goda nyheter.

Jag såg att snöslungan läckte ganska bra så ny bensinslang var ett måste och i övrigt var det bara ett buntband som behövdes för att den skulle vara i bruksskick igen. Snälla Johan pratade med killen på Håkma via min mibl och jag tog hem maskin hit redan idag för att johan ska kunna laga den. Jag har verkligen världens underbaraste make! :)


Men väl hemma så skulle vi köra sopor och jag tänkte att jag backar upp på vår uppfart, så vi kan sätta fast vagnen som redan var packad och klar.

Men jag såg dåligt och gasade vid fel tillfälle.. ja, nu har jag gjort det för första gången.. jag har kört bilenens rumpa rätt in i vårat träd! :(

Oj, vad Johan blev arg..

(Som om inte jag blev det, vart vansinnig på mig själv och ont i magen å Johans vägnar)

Men sen ni.. då kom jag på att jag inte alld behöver skämmas!

Johan blev tillsagd och nu är allt frid och fröjd, det är ju nämligen så att såndana här olyckor händer, detta var första gången för mig och nu har jag lärt mig något.

Det har ju hänt Johan med och han backade ju ändå in i .. ja, det får jag nog inte säga. Bäst så för husfridens skull. ;)


Oavsett detta händer alla.. och bara för att jag är en tjej  ska inte jag få mer skit för det än en kille hade fått. Därmedbasta! :)


Nu ska jag massera Johans rygg lite så han diskar barnens alla nappar till nappflaskorna. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards