Nanooks

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Jessica - 26 mars 2009 20:33

Hej igen


Jag har lyckats med något jag tror jag undviker i framtiden, jag skulle diska marsvinsskålar m.m men tydligen hade en kopp jag använt hos marsvinen varit fylld med diskmedel, denna gjorde nu att det löddrade på rätt rejält i köket.. efter att ha kommit ut i köket och insett att hela golvet är fullt av lödder, när jag väl öppnar maskin är den full med lödder upp till "övre hyllan" och allt lödder rinner ut på golvet..


Ja, hur ska man beskriva känslan av att inse att jag lyckats löddra ner ett helt rum ?! Finns bara ett sätt, här har ni en bild efter att hälften av löddret runnit ut.

Löddrig diskmaskin


Jag passade att fota min dotter när hon satt och skrattade och busade i eftermiddags.. här kommer några bilder;

Jennifer glad

Jennifer söt


Jag passade på att fota Grace ungar oxå, eller hur är dem bedårande!

Tjejen

Tjejen

Eller hur är hon gullig, lill tjejen?! Har erbjudit en tjej att köpa henne, men stannar hon kvar här för länge stannar hon livet ut, speciellt som hennes far var en klar favorit innan han gick bort, och hennes mor och mormor är egenuppfödda djur här hos mig. Och vad är sötare än en golden bläs?!

Creme/svart pojke

Black/creme roan pojke

Supersöta småpojkar!

Dem kommer troligen flytta till Kallhäll(?!) där en kompis syster m familj bor och väntar på dessa grabbar.


Det här är sista Teddykullen som kommer födas hos mig, nu läggs teddyaveln på hyllan för gott.


Nej, nu gråter lillstumpan igen.. *suck*

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Av Jessica - 26 mars 2009 12:27

Hej


Har gått ett par dar sedan jag var in på datorn, har jobbat lite extra hos mina föräldrar i Vällingby, och har haft fullt upp här hemma..


Men nu ska jag äntligen börja ha tid att skriva mer här igen. :)


I Måndags renoverade jag min mormors gamla kista, inuti var den hemskt skabbig med gammal tapet och överlag mycket sliten. Jag renoverade insidan med ett tyg jag tyckte passade, och nu står den i hallen med Jennifers alla leksaker i, allt från hoppgunga, bärsele till nallar och skallror.

Vad tycker ni?!

Inuti kistan

kistan

Nu sitter jag och funderar på hurvida jag ska spraya/måla trälisterna på utsidan av kistan vita eller inte, vad tycker ni?!

Kistan


Jag har sååååå många ideer för vårat hus, om vi hade råd skulle det vara superfint här hemma nu, men för tillfället får vi leva med grönt handfat i WC-rummet, och lös arbetsbänk i köket.. m.m

Varje gång Johan frågar mig om mina funderingar blir alltid svaret.. "det skulle passa bra i vitt.." allt från köksbord och stolar, till väggarna i WC-rummet, till byrån vi fått från mina föräldrar osv osv.. Vilken vit och vacker värld vi skulle leva i om vi bara hade lite pengar. *drömmer mig bort*


Jag har sett att dem har öppnat lagerhaus i Vällingby, snacka om att jag är sugen på att åka dit och handla lite.. är bla intresserad av värmeljus som doftar.. skulle öka mys-faktorn i vårat hus.. för att inte tala om allt annat skoj som finns i den butiken! :)

Annars skulle väl en resa ut i landet på flertalet loppisar inte sitta fel, någon som vet en bra loppis i vår inom rimligt resavstånd från Stockholm??


Min lilla busiga katt har belutat sig för att "massakera" mina få blommor som jag har.. av alla leksaker, lekträd m.m som hon har är det fortfarande roligast att ha omkull mattes vårblommor..

Kattjäkel

*suckar*


Nu i helgen är detdags att släcka ner i 1h, från kl 20:30-21:30.. ni är väl med på detta?

Själv funderar jag på om vi ska bjuda in några bekanta, elda i brasan, tända lite värmeljus och bjuda på något gott och kanske spela något spel... vad ska ni göra timman då vi ska visa att vi bryr oss om jorden?


Nej, nu gråtar lilltösen för fullt i sin säng, dags för lite lunch tror jag.

Återkommer säkert senare idag..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards