Nanooks

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Jessica - 8 mars 2009 11:18

Hejsan!


Idag är det dags att storstäda i marsvinsrummet, igen.
Alla burar blev rena, och alla marsvin blev genomgågna av mig för koll av klor, tänder hälsa m.m
Jag kikade närmre på Sodas sötnosar, och fann att den mörkare av hennes ungar såg lite konstig ut i ögonen, så efter ett samtal till Stina T, så beslutades det att hon skulle komma förbi och bedöma ungarna ifall dem var helt friska eller om någon skulle tas bort.


Efter några timmar ute så var jag äntligen klar, och gav mig på oredan inomhus istället, jag vart klar lagom tills Farfar och Farmor dök upp för lite fika. Innan dem vände hemåt så fick dem se Sodas ungar, och Farmor verkade tycka dem var söta. ;)

Jennifer visade sin nya talang att kunna hålla i sig själv i sängen;

Jennifer håller sig uppe i sängen


Stina kom straxt efter och efter lite genomgång av marsvinen fick jag bedömningen att dem alla var friska och mådde bra. *ler stoort* Sedan fick jag däremot tråkiga nyheter närhon kom till kaninungarna, Sodas söta mörka blå/vita "tan-tecknade" lilla tjej hade fötts utan ett ögonlock och var totalt blind på båda ögonen. Så beslutet togs att hon skulle få somna in.


Tack Stina för hjälpen med alla djuren! Och nästa ggn ska du få ngt mer exclusivt till middag än vad du fick idag. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards