Nanooks

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Jessica - 14 mars 2009 20:04

Hejsan


Idag har jag varit så nyttig här hemma, jag har äntligen börjat vårstäda vårat hus. :)


Idag var det köket som fick sig en rejäl omgång, alla skåpsluckor, väggar, spis, (bakom/under spisen), all disk, fläkt filtret, golvet, bänkar, fönster ja, allt fakstiskt har blivit städat idag.

Johan åkte och handla lite tillbehör att städa med och nu luktar det gott och rent här hemma.

Fann några gamla tillbehör som jag gillar men som jag inte har haft framme som nu faktiskt fick plats att va framme.. min favorit är "honungsburken" som jag fyllt till brädden med godis. Påminner om honungsburkarna Nalle Puh har.. och jag är ett stort fan av Nalle Puh, min favorit av alla djuren är Ior, vilken Jennifer har som en av sina favoritnallar. :)

Åter till ämnet, vår dammsugare rasade ihop i slutet av städningen, så Johan fick mecka ihop den.. *suckar* Hur sjutton kan en dammsugar slang bara gå av(?!)


Här är ett foto med resultatet av dagens slit..

Nystädat


Johan åkte till Vallentuna och servade min bil tillsammans med sin far. Sedan åkte han på alla ärenden jag bad honom fixa innan han fick komma hem. Väl hemma fick han tusen saker att fixa som jag har velat ordna ett tag nu, så en ny klädhängare med vackert motiv har äntligen kommit upp i hallen, och en ny handdukshängare i köket är uppe. Han har även gjort ritningar till dem nya burskåpen åt inackorderingarna.. Tusen tack älskling, du e bäst! *pussar* :)


I övrigt städade jag Sodas bur igen.. hennes ungar har blivit helt bedårande nu med sin lamm-päls och söta röda ögon som kikar tillbaka på mig...

Kanin, hanen

hanen

Är någon intresserad så är den här sötnosen till salu om ca 6-7v. :)


Nej, nu går jag i strejk.. har ont i hela kroppen efter dagens slit.. nu förtjänar jag att få slappa i soffan med Johan och Jennifer!


Ha nu en fortsatt trevlig kväll och glöm inte att titta på Melodifestivalen!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards