Nanooks

Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 2 september 2009 20:44

Hejsan


Idag har jag besökt min tandläkare.. och då jag e gravid blev det inte ngn röntgen. Och då jag mår illa så vart det inte mycket av att rota runt i munnen, men jag hade bättre tänder än väntat om man har i åtanke att jag inte klarar att borsta tänderna varje dag och att jag kräks 3-4 dar i veckan.


Jag fick även lära mig en massa nytt som:

  • När man just har kräkts ska man INTE borsta tänderna då magsyran som kommit upp fräter på tänderna och effekten blir att man slipar tänderna.
  • Man ska enbart skölja tänderna med vatten, detta då jag som gravid inte får skölja med flour allt för många gånger.
  • Jag får heller inte äta flourtabletter- detta kan påverka fostret.
  • Jag kan, dem dagar jag inte klarar att borsta tänderna, skölja med flour detta Max 2ggr/dag. Och sköljmedel med 0,2% flour i, inte mer. I övrigt ska jag bara skölja munnen med vatten varje gång jag ätit.
  • Jag får inte använda en hård tandborste då det sliter för mycket på tandköttet nu när jag har lätt att blöda. Och jag ska ha en liten tandborste då det underlättar att jag inte ska må allt för illa..

Ja, massa saker har jag lärt mig idag.. jag återkommer efter Mars när dem kollat tänderna  igen om allt har fungerat. ;)



Så vill jag sända en hälsning till Lasse.. hoppas du får komma hem snart! *Kramar*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards