Nanooks

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Jessica - 24 september 2009 15:17

Ja, vad ska man säga jag älskar mina små grisar men just nu känns det som jag har minst 5st för många!

Jag vill inte göra något förhastat och sälja någon av mina privata grisar och sedan ångra mig om ett år när jag kankse har mycket mera ork och lust än vad jag har just nu.


Vi kan väl lungt säga att jag hamnat i en svacka av intresse och ork för mina sötnosar. Därmed inte sagt att dem blir misskötta eller så.. men att bara ha tex. max 4st och ha dem här inne så jag kan gulla med dem utan att behöva göra en stor affär av att springa in o ut skulle underlätta. Men vi har inte plats inne just nu då vi renoverar mycket fortfarande..


I helgen tog jag på mig att handmata en liten tjej, som tyvärr bara levde 1,5dygn efter att hon kommit hit.. men i samband med det kom Maja in i ett par dagar och jag vet inte vem som var gladast att gosa med henne, jag eller Jennifer! :)

Jennifer e såå söt med Maja, hon är mycket mer försiktig än med hundarna (självklart är hon under en konstant uppsikt av mig), och hon har börjat härma Majas ljud med ett pipljud. Så varje dag när jag satte henne på golvet kröp hon fram till buren och pep och stack in sitt finger som Maja nosade och ibland slickade på.. hur söta som helst var dem!

Men stackars Maja fick ju vara själv här, så hon fick komma ut till sina kompisar efter bara 3dygn inne ochblir bortskämd på.


Jennifer kröp fram till buren dagen efter att jag tagit ut Maja, och hon pep som vanligt tills hon såg att Maja inte var kvar.. stackarn hon vart inte glad kan vi ju säga. :/ 


Igår var jag ut o matade djuren och hade Jennifer på höften, och när hon såg Soda (kaninen) så började hon pipa igen! *skrattar*

Hon har ju  inte riktigt koll på det där med att kaniner är tysta och marsvin pratar men det var bara för charmigt! Johan får nog inse att han har två marsvinstokiga tjejer här hemma!

Tur för Johan att nästa barn är en pojke, den stackarn kommer väl bli utsläpad i garaget dygnet runt istället. ;)

Av Jessica - 24 september 2009 15:02

Hej


Idag började dagen straxt efter 08:00.. men det var värt att gå upp så tidigt då Jennifer för första gången somnade ca 20:40 igår kväll, och Johan o Jag fick en stund för oss själva och vi kunde lägga oss tidigt, jag tror Johan sov redan 21:30! Men jag såg klart på Kändisdjungeln först.. måste bara tillägga att fel person åkte ut! Sparka ut någon av tjejerna istället!


Sedan märkte jag snart att jag har en dålig dag idag, varje gång jag försöker äta något blir jag riktigt illamående och tappar aptiten. Så från i morse tills nu har jag enbart ätit en tallrik m flingor, en apelsin och en halv portion nudlar.. inte mycket mat alls om man tänker på att jag är närmre 6månader gravid!


Aja, i övrigt har jag varit väldigt trött (vilket e naturligt när man inte får någon mat i sig) och nedstämd.. tror jag har gråtit minst 4ggr redan idag (mina gravidhormoner som spökar).. men får hoppas jag mår bättre imorgon.


Den enda nyttiga sak jag gjort idag är att ha hängt upp tvätt och kört en maskin till med tvätt.. med ett barn som kryper och som e bra på att kladda ner sig vid måltiderna blir det en hel del tvätt. Och värre kommer det bli när vi har fått vår lilla son oxå. ;)


Vi har börjat fundera mera alvarligt på namn nu.. och ja, inga namn på J känns riktigt rätt.

Joel- heter Jennifers kusin

Joacim- heter min bror

Jonas- för likt Johan

Jonathan- blir konstigt om man döper honom till Jonathan Johan.. :(

Jens- gillar ingen av oss

Jesper- avskyr jag! låter som en liten lespande unge..

Jonny- gillar vi inte

Jacob- gillar inte Johan


så har ni några andra förslag som ska passa in i namnet: J.... Johan Granvik

Tänk på att vi inte vill ha för likt namnet Johan.


Andra namn är väl bara Theo än så länge, vi gillar namnet men den äldre generationen i våra familjer anser inte att Theo är ett namn utan ett smeknamn och Theodor kommer vi Inte döpa honom till!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards