Nanooks

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Jessica - 13 september 2009 21:00

Hejsan


Idag har jag gått igenom alla marsvinens hälsa, och jag misstänker nu att Fläckis är dräktig. Wilma visar ännu inga tecken på att vara dräktig, men om Fläckis är det finns det iaf hopp för Wilma. :)


Jag fick även ett telefonsamtal från Lena, min brors sambo, dem vill omplacera sina söta grabbar. Dem har två söta teddyhanar uppfödda av mig som dem haft sedan dem var 5v och sedan en släthårig self black hane som dem föll för när dem skötte mina marsvin förra åtet. Alla funkar bra ihop, men jag har beslutat att sära på dem då jag vill behålla ena grabben jag fött upp här, min julklapp blir att kastrera honom och ha honom kvar.

Dem andra grabbarna är redo för omplacering, tillsammans eller var för sig till ett hem med en bebishane.

Foton på dem kommer, båda är mycket hanterade och lugna. Teddypojken är snäll och inte särskilt hanig och skulle säkert funka med både en äldre och en yngre hane. Däremot är den svarta hanen lite mera hanig och kräver en lugn och stabil vuxen hane alt en bebis som kompis. Dem omplaceras för 150kr ihop eller 100kr/st.


Dem finns i Sigtuna just nu men lev kan ordnas till Vällingby eller till Brottby.


Pga detta som står ovan, så har jag en eller två charmiga kastrater som gärna vill komma till nya hem, dock med kravet att jag vet exact vart dem finns, och båda står som mina och är enbart utlånade.. dock gärna på livstid.

Detta då jag lovat tidigare ägare att jag ska ha dem i min ägo och veta vart dem finns.

En hane är min söta Crazy (finns info på min hemsida) en söt grabb som är snäll att hantera men som helst bara vill vara ifred med sina damer, han är inte mycket för att kela. Han sköter däremot sitt jobb galant, och har skött min stora flock nu mer än ett år.

Hans fd polare Pendelum är en charmig, kelen, söt grabb som gärna vill ha uppmärksamhet. Han har varit utlånad ett halvår ung. Och har blivit mycket hanterad, han skulle gärna komma till ett hem där han får chansen att charma mer än bara marsvinsflickorna. Han sitter gärna fint och är en ängel när man badar och klipper honom.


Dessa grabbar utlånas gratis, till rätt hem!

Däremot får dem aldrig omplaceras vidare utan ska tillbaka till mig om dem inte kan vara kvar i sitt nuvarande hem.


Totalt söker nu dessa marsvin nya hem:

2st kastrater ca3år(?), till rätt hem, utlånas gratis!

1st teddyhane ca 2,5år, ensam eller med kompis. 100kr/st el 150kr/ihop

1st self black ca2,5år, ensam eller med kopmpis. 100kr/st el 150kr/ihop

1st rosettridgeback golden/White ca 2år, till petavel, eller till ett hem med en kompis. 100kr (när jag ser att mina damer e dräktiga)

1st nonself goldenagouti tjej ca3år ,Myran, till ett hem med mycket kärlek. 100kr. (Jag vill veta hur det går för henne, då hon har en jobbig bakgrund och har varit min sötnos här i snart 2år)

Av Jessica - 13 september 2009 20:45

Hejsan


Idag har vi varit väldigt nyttiga.. Johan och jag har klyvt ved och jag har pysslat mycket med marsvinen.

Jag lagade lunch idag t.o.m. Det var läääänge sedan sist.

Det känns sååå skönt att inte kräkas dagarna i ända och orka göra något nyttigt, och laga mat har känts så avlägset under en lång tid nu.


Vi var iväg och storhandlade idag oxå, vi var först på apoteket och köpte en massa saker som idominsalva till jennifer, halstabletter som jag får äta och sårtvätt till Johan m.m

Sedan bar det av till K-Rauta där vi kikade på tapeter och äntligen har vi nu köpt hem tapeter till vardagsrummets fondvägg och till sovrummet vi bygger.

Sedan var det dags att storhandla mat.. men medans vi var i butiken fick jag så hemskt ont i magen att vi tog det ganska lungt. Vi kom iaf igenom butiken till slut.

Men när vi hade tittat påhandtag till nya dörren så hade handtagen på Coop varit ganska dyra så vi gjorde ett sista stopp på Jula.. där dem första vi mötte var Tarja och Bror! Jennifer blev jätteglad åt att träffa farmor och farfar! :)


Vi blev inbjudna på middag hos dem, och vi tackade såklart ja. Så nu var det bara att åka hem, packa in alla matvaror och sedan vända tillbaka till Vallentuna.


Middagen var jättegod! Och bestod av potatis, fläskfile, sås och grönsaker. Vi fick t.o.m förrätt med avokado o romblandning m kräftstjärtar på. :)

Tusen tack!


Vi åkte hem ganska tidigt, då jag fortfarande hade bra ont i magen och båda var trötta.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards