Nanooks

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

En dålig dag.. :(

Av Jessica - 24 september 2009 15:02

Hej


Idag började dagen straxt efter 08:00.. men det var värt att gå upp så tidigt då Jennifer för första gången somnade ca 20:40 igår kväll, och Johan o Jag fick en stund för oss själva och vi kunde lägga oss tidigt, jag tror Johan sov redan 21:30! Men jag såg klart på Kändisdjungeln först.. måste bara tillägga att fel person åkte ut! Sparka ut någon av tjejerna istället!


Sedan märkte jag snart att jag har en dålig dag idag, varje gång jag försöker äta något blir jag riktigt illamående och tappar aptiten. Så från i morse tills nu har jag enbart ätit en tallrik m flingor, en apelsin och en halv portion nudlar.. inte mycket mat alls om man tänker på att jag är närmre 6månader gravid!


Aja, i övrigt har jag varit väldigt trött (vilket e naturligt när man inte får någon mat i sig) och nedstämd.. tror jag har gråtit minst 4ggr redan idag (mina gravidhormoner som spökar).. men får hoppas jag mår bättre imorgon.


Den enda nyttiga sak jag gjort idag är att ha hängt upp tvätt och kört en maskin till med tvätt.. med ett barn som kryper och som e bra på att kladda ner sig vid måltiderna blir det en hel del tvätt. Och värre kommer det bli när vi har fått vår lilla son oxå. ;)


Vi har börjat fundera mera alvarligt på namn nu.. och ja, inga namn på J känns riktigt rätt.

Joel- heter Jennifers kusin

Joacim- heter min bror

Jonas- för likt Johan

Jonathan- blir konstigt om man döper honom till Jonathan Johan.. :(

Jens- gillar ingen av oss

Jesper- avskyr jag! låter som en liten lespande unge..

Jonny- gillar vi inte

Jacob- gillar inte Johan


så har ni några andra förslag som ska passa in i namnet: J.... Johan Granvik

Tänk på att vi inte vill ha för likt namnet Johan.


Andra namn är väl bara Theo än så länge, vi gillar namnet men den äldre generationen i våra familjer anser inte att Theo är ett namn utan ett smeknamn och Theodor kommer vi Inte döpa honom till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards