Nanooks

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Rugg-ugglorna är borta!

Av Jessica - 29 oktober 2016 14:08

Höst

 

Höstrusket som varat i flera dagar har utbytts ut mot ett ljuvligt strålande väder och hönsen vill förstås passa på att komma ut i trädgården så mycket de bara kan.

Nu har vi planerat för att börja bygga på deras lilla hage dom kommer bli rovdjurs-säkrad, när den hagen är klar kan dom få gå ut hur mycket de vill om dagarna vilket jag tror dom kommer uppskatta något enormt. :)

Men nu får dom gå ut och picka, krafsa och busa när någon håller lite uppsikt, jag är inte särskilt oroad över räven som jag vet bor här i närheten men desto mer orolig för rovfåglar, speciellt nu när dom ännu inte är fullvuxna.

 


 

Nu ser ingen av hönsen ut som rugg-ugglor längre, nu börjar färger och teckningar visa sig mer för varje vecka som går och jag börjar ana skillnader i temperament och personligheter. Det roligaste blir när jag kan se vem som är vem. :)

Tyvärr har jag sett första tecknen på att Kalle börjar komma närmre sin könsmognad, men ännu borde det dröja 1-2månader till hoppas jag.


Jag äskar att deras rumpor är så fluffiga.. hur söta är dom inte? ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards