Nanooks

Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Jessica - 3 oktober 2016 20:31

Jag och Elise på promenad

 

Nu var det Måndag igen och vilken dag det blev, med en kall start med frost-bitna kinder så packade jag och Jacob in all källsortering in i bilen och så slängde vi lite sopor på återvinningen här i Edsbro innan vi åkte till skolan.

Jennifer och Jacob gick in till sina klassrum och jag åkte tillbaka till Edsbro men tog en extra sväng förbi Thuija där jag hämtade upp lilla Elise, en av deras hundar som jag "lånade/var hundvakt åt" idag medans hennes kompis var hos veterinären.

 

Aston och Elise

  

Vi tog en kort promenad och sen tog vi en fikapaus medans solen värmde upp lite utomhus, Aston blev jätteavundsjuk på att Elise låg hos mig i fotöljen så han såg till att få vara med på ett hörn han med. ;)

 

Sen hade jag tankarna på en långpromenad ner till sjön och hem igen, en promenad på ca 6km t/r, men Elise hade egna planer för dagen.. och dom inkluderade inte en långpromenad. ;)

Så fröken satte sig helt sonika ner och vägrade gå, och ju mer jag lockade ju mer vägrade hon gå tills hon lade sig på sidan så jag omöjligt kunde missförstå henne. ;)

Haha.. jag hade riktigt roligt åt henne men vi kom inte längre än till Bygdegården innan jag gav upp tanken på en långpromenad, så vi vände tillbaka och helt plötsligt gick det jättebra att gå. ;)

 

Vi chillade i soffan och busade i trädgården och hon hittade alla katternas leksaker som låg i köket och vardagsrummet som vi lekte med såklart.
Jag hade en jättemysig dag med Elise, men hon verkade rätt nöjd med att få åka hem vid 14:00 när jag lämnade tillbaka henne innan jag åkte för att hämta hem barnen igen. :)

 

Barnen hade haft en toppendag och bättre skulle den bli.. för ikväll började Jacob på fotbollsträning här i Edsbro, och gissa om någon pratade om vem han dribblat bollen med och snabbt undrade hur många dagar det var kvar tills nästa Måndag då han ska träna igen?!

 
Det här känns riktigt bra, Jacob får på det här viset träffa flera av sina kompisar från dagis också. :)

 

Nu när frosten kommit och värmaren i bilen är inkopplad igen, så jag får vara lite extra effektiv här hemma med sista skörden för i år, många squach hann det bli fastän det var lite kallt här senaste veckan och nu är kylen full igen, jag har även skördat många kilon med tomater.

Men jag vill inte låta några tomater gå till spillo och inte kommer vi hinna äta alla som dom är så idag kokade jag tomatröra, som vi ska provsmaka imorgon till middag och två byttor är i frysen så vi får njuta av våra egna tomater även i vinter. (Recept kommer)

Jag funderar även på att göra "grön tomat-marmelad", så jag använder mig av alla våra gröna tomater.. ska bli spännade då jag aldrig smakat det förut.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards