Nanooks

Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av Jessica - 24 oktober 2016 16:49

Jacob gör lite Halloween pyssel

 

Måndag var här och dagen har varit ovanligt lugn, efter att ha lämnat en glad Prinsessa i skolan så åkte jag och Prinsen till ICA och handlade lite mat och sedan tog vi en sväng in på Granngården och köpte hem lite mer fågelfrön (våra stackars vilda småfåglar har fått leva på ingenting i flera dagar nu) och jag fyndade även lite sättlök i form av två olika sorters vitlök, kommer mer om det i ett annat inlägg.

Jag köpte även ett nytt fodertråg till mina höns, det vi har haft har inte alls fungerat då det täpps till av torven som hönsen sprätter runt. Det nya känns mycket lovande och fick goda reckomendationer av en anställd där som hade just det tråget till sina höns. :)

 


Skulle jag behöva ett större tråg i framtiden fanns det riktiga bjässar i metall också,

men de känndes lite onödigt stora just nu när vi bara har 7st kycklingar.

 

Väl hemma har vi tagit det lungt Jacob och jag, han har pysslat mest med sina pärlplattor, vid ett tillfälle tog han ner en hel låda med leksaker men när den väl var nere somnade han nästan i soffan.

Efteråt så kom han på att han nog inte orkade leka, men att pärla pärlplattor var roligt och lagom ansträngade, så under eftermiddagen har jag strykt mängder med pärlplattor i form av pumpor, spöken, skelett och fladdermöss. ;)

 

Läkarbesöket som var bokat imorgon är nu ombokat och blir av om ca 2veckor istället.

Idag lämnade jag även in tiderna för fritids under höstlovet nästa vecka, det fick bli en kompromiss av barnens önskningar, Jacob ville vara ledig hela veckan men Jennifer ville gå på fritids men vägrar gå om inte Jacob är där.

Själv visste jag om att Jennifers resurs var ledig på Måndagen så den dagen blev dom ledig per automatik, Tisdag och Onsdag blir det korta dagar på Fritids och sen blir dom lediga på Torsdag och Fredag, båda verkar nöjda med detta. :)

 

Fladdermus och Spöke, mönster från google.

 

Nu ska jag gå och duka fram för middagen är nog klar vilken minut som helst. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards