Nanooks

Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Jessica - 2 oktober 2016 09:24

 

Då var vintern på ingång på riktigt med ynka 2 grader kl 08.00 på morgonen och frostade glasrutor på inglasade altan, men efter en underbar höst med värme och underbar sol kan man inte klaga. :)

  

Igår fyllde jag på småfåglarnas två matbord med solrosfrön  som hänger under vår balkong på framsidan, i vinter kommer jag och barnen göra egna frökakor/talgbollar att mata småfåglarna med också. :)

 

Jag älskar att titta på fåglarna på morgonen med en varm kopp kaffe i handen, många fina fågelsorter brukar komma och äta som Hackspetten, Entita, Blåmes, Domherre, Talgoxe, Gråsparv m.fl

 

Då det var lite ruggigt inne nu på morgonen så startade vi brasan i vardagsrummet, så snart har vi det varmt och mysigt här inne igen. :)

 

Nu har jag inte tid att sitta här vid datorn mera, det är dags att baka en kladdkaka och en sockerkaka så vi har något att bjuda på till fikat i eftermiddag, barnen är helt pirriga över att vi ska få gäster.. undrar om vi får börja bjuda in folk lite oftare? ;)

  



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards