Nanooks

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Jessica - 26 januari 2012 22:10

..att få Jennifer blöjfri! *stolt mamma*
 

Vi har haft lite problem att få bort blöjan från Dotra, då hon inte verkat redo men hon har gått på pottan duktigt nu i närmre ett halvår och för bara några veckor sedan bättrade hon sig och började hålla sig torr dom flesta nätterna oxå.


Efter lite rådfrågning på Facebook fick jag en massa bra tips på hur vi skulle lyckas den sista biten och idag åkte vi och köpte hem hennes allra första trosor.

På eftermiddagen åkte blöjan av och trosan på och jag förklarade noggrannt att hon nu inte fick kissa i trosan eller någon annanstans utan nu skulle gå på pottan osv.
Så en nervös tjej gick genast på pottan och kissade sen stolt visade hon mig detta men det gick inte många minuter innan hon gick in och satte sig på pottan igen, den tredje eller om det var fjärde gången gick jag in till henne när hon satt på pottan, satte mig på huk och förklarade lungt för henne att hon inte kommer kissa på sig och hon slappnade av och började våga lita på sig själv.
 

Men en stund senare kom hon till mig och sa att hon nog skulle byta till blöja så hon inte förstörde trosan. *mammas sötnos*
Hon har inte haft en enda olycka på hela eftermiddagen/kvällen, men sover tillsvidare med blöja på sig tills vi ser att allt fungerar. Och jag måste säga att jag är så ruggigt S T O L T över min dotter!!  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards