Nanooks

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Jessica - 4 januari 2012 13:02

Hejsan


Tänk vad skönt det är med "lov", barnen är upp liiite senare på kvällarna och sover därmed liiite längre på morgonkvisten vilket ger mamma en chans att få sova ut ordentligt. ;)
När gullungarna sen väl vaknar har dom hela rummet fullt av nya leksaker som dom inte kan hålla tassarna ifrån och sen vaknar man till fnitter från barnens rum eller en liten röst som ropar: "Mamma? mamma komma, Jennfer vaken nu..", Jennifer kan ibland även kika in i rummet och snällt klappa mig på axeln och gulligt viska.. "mamma vakna nu".
Jacob har ett lite mer subtilt sätt att väcka mig på, antingen komma inrusandes i rummet (gärna med en blöja full av nr2) och tjoandes och fnittrandes väcka mamma med en drgeglig puss alternativt dunka allt han har på sin dörr tills mamma kommer farandes för att hon inte står ut med oljudet! ;)


Oj, nu när jag just läste igenom vad jag skrivit låter jag som en sömntuta, men sanningen är att jag vaknat mycket tidigare än barnen under jul-lovet och att jag  tagit det lungt och läst en bok i sängen i lugn och ro med en kelen hund att kela med, inte heller ett dumt sätt att vakna på om ni frågar mig. ;)

  

Den här veckan har vi fullt upp här hemma, julen är på väg bort från huset helt enkelt för at jag inte har någon julfeeling när snön är spårlöst försvunnen och det mestadels stormar och regnar ute. Våren kan komma nu, den är så välkommen så! :)
Men annars har vi en hel del att städa, handla, baka och fixa med inför Jacobs kalas på Söndag då familjen och några vänner kommer hit för att fira våran 2åriga pojke. Innan dess ska vi dock fira av Julen hemma hos min syster och hennes småttingar Alexander och Emilia, det blir lite julfika och julklappsbyte barnen emellan och gissningsvis en hel del bus också. ;)


Idag ska jag, barnen och Johan ses i Täby C med förhoppningen att fynda några byxor åt mig, jag har på tok för få så varför inte shoppa när det är rea?!
Imorgon blir det städning av burar och med lite tur ska jag hämta ut ett paket på posten som jag beställde igår. *håller tummarna hårt* Om paketet kommer som det ska, blir det nog lite bak på eftermiddagen... med barnens hjälp förståss! ;)


Nej, nu måste jag packa ihop allt i skötväskan, hänga lite tvätt och mata alla marsvin och kaniner medans det ännu är ljust ute. Hoppas ni har en härlig Tisdag, vädret till trotts så hörs vi en annan gång! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards