Nanooks

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Jessica - 14 april 2011 15:29

Bättre ensam.

Hon rös till i skuggan. "Kankse det, kankse inte"

Allt detta har du skapat själv. Allt. Du gjorde ett misstag, och se vad det kostade dig. Fortfarande kostar dig. Gör inte ett till.

"Jag gör inga fler misstag. Vad jag än tar mig till så ska det inte vara ett misstag."

Bättre ensam. Rösten var mer pockande nu, kylan värre. Jag är ensam.

Ett ögonblick, bara ett kort ögonblick tyckte sig Roz se en kvinna i lerig, vit klänning liggande i en öppen grav. Och under samma korta tidsrymd förnam hon doften av död och förruttnelse bakom rosenaromen.

Så slog kvinnan upp ögonlocken och stirrade henne rakt i ögonen med en galen, svulten blick.


Usch vad jag ryser.. men på ett positivt vis, jag har nu hittat del två av en trilogi av Nora Roberts hemma hos min mor häromdagen. Första delen läste jag i början av året, men nu slukar jag del två varje kväll innan jag lägger mig.
Du som gillar romaner och kankse lite spänning kan jag reckomendera min favoritförfattare "Nora Roberts", just denna bok heter "Svart Ros".


"En oemotståndlig och emellanåt riktigt kuslig romantisk berättelse om familj och vänskap." Booklist

Av Jessica - 14 april 2011 15:15

Jag kan knappt tro att det är sant men min dotter har mycket mer känsla för mode och en egen stil redan nu som två-åring, än morsan har. ;)

  

Glasögonen på bilden är mammas gamla i plast, klänningen är köpt utomlands och kjolen är från en vanlig butik i stan, allt är köpt i slutet av 80-talet.



Den snygga plåtburken i form av ett hjärta är ett av alla fynd som hittats hos Mormor. Ska bara komma på något kul att förvara i den, lite kul känns det att Jennifer vart lika förtjust i burken som mamma blev. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards