Nanooks

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Jessica - 6 april 2011 21:33

Daisy, Zazza, Bessie och Sallie. Dom två storpudlarna var min mors, dom två små var mina, kortet är från 2004.


Den här dagen startade tidigt, som alltid när barnen går på Dagis.

När jag lämnat barnen så bar det av till Vällingby där jag påbörjade renoveringen av ett rum hos mina föräldrar, idag revs det ner tapeter som är någon gång från 70(?) talet. (Ja, denna renovering Behövs verkligen!)


Lena, min svägerska, kom förbi och hämtade den gamla bokhyllan som kommer från min Mormor, den plockade jag och Johan isär igår kväll.

När bokhyllan var väck blev rummet som ska renoveras först helt tomt, så nu ska alla lister och gamla tapeter och det fula golvet väck.

Jag sköter grovgörat och Johan finliret med mig som assistent. Före och efterbilder tas förståss! ;)

 

Jag hade tänkt blogga om min gamla hund Zazza, men att hitta foton på henne var inte det lättaste, en storpudel som är svart fastnar inte så bra på bild. Ska se om jag hinner kika mer i min mors bild-bibliotek imorrn.

Här ovan se ni iaf en bild på den tiden när vi hade pudlar i mängder min mor och jag. :)


Väl hemma vart det att ta itu med tvätt, disk och lite småplock som alltid.

Sen vart dock eftermiddagen förstörd av en hemsk huvudvärk.. så någon promenad blev det aldrig. :(

Fast Jennifers kläder var iaf dyngsura, hon hade satt sig i en vattenpöl och lekt idag. Alla hennes kläder återfanns i torkskåpet (strumpor, byxor, tröja, overall, vantar m.m.), utom nya fina stövlarna som vi fick av Farmor och Farfar igår.

Det är en mycket bra regel att ha extrakläder på dagis. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards