Nanooks

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Jessica - 13 april 2011 15:54

..ja, lite så känns det då jag varit på resande fot större delen av dagen.

 

 

Morgonen började i vanlig ordning med lämning på dagis, sen hem och äta lite frukost i lugn och ro och lite småpyssel och plock. Idag åkte lite kläder i Jacobs byrå ännu en gång ut i en påse, nu är det påfyllt med lite bodys, byxor och tröjor i strl. 80! Stora grabben växer och börjar bli stor, nu går han några steg på egen hand oxå. *stolt mamma* 
 

Sen vart det en lång shoppingrunda, med start på Granngården men där hade dom slut på fodermorötter och likaså mitt favoritschampo till Stella. :(
En snabbis in på Coop vart det där det inhandlades blöjor, våtservetter och lite smått och gott till skapelsen här ovan.

Då det var gott om tid kvar tog jag en liten omväg till Vallentuna och besökte Lidl där jag shoppade gott åt grisarna och alla kaniner som snart gästar oss. Dom frossar nu i vitkål, morötter, sallad och äpple. Några grenar från min mors äppelträd har dom fått att gnaga på oxå. :)

Shoppingen avslutades i ICA hemmavid, dom har ett underbart sortiment för bakning, så där inhandlades det en choklad-tårtbotten och lite annat smått och gott för dekoration.


 

Väl på Dagis var klockan 13.00 och jag hade ett möte om inskolningen för Jacob. Men som jag och Johan känner finns det inte mycket att orda om, allt har ju gott toppenbra och vi stormtrivs med personal och det sätt dom tar hand om våra små.

Väl hemma vart det lite mellis och  sen tog jag itu med tårtan.
Tårtan är inget vi fyra ska smälla i oss ikväll utan en present åt min käre svärfar som idag fyller 65år. *G R A T T I S ! ! !*

Vi ska dit på middag nu på kvällen och träffa småkusiner till Jennifer och Jacob och även Farbröder med fruar. Kul ska det bli! :)
 

Jag fick några klänningar av min systeryster Sussie, som hennes dotter växt ur, i helgen och en av dessa är som gjord för Jennifer att ha ikväll. Jösses vad fin hon kommer att bli! Ja, såklart tar jag med mig stora kameran och förevigar henne och alla andra under kvällen.

 
Nu ska det sista fixas innan min käre make kommer hem, hoppas ni kommer få en lika härlig kväll som oss! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards