Nanooks

Alla inlägg under mars 2011

Av Jessica - 18 mars 2011 15:41

En sömning Jennifer.


Gårdagen slutade ungefär som jag trodde, sjukhuset där vi köade för att få komma in tittade lite snett på oss och klagade på hur sjukvårdsupplysningen bett oss åka in. För det var ju inget större fel på Jennifer inte.. *suck*
Men inte har det hjälpt mer än att Jennifer piggnat till sig lite och numera har svårt att sitta still men hon spyr lika mycket idag som alla andra dagar. Vi får se om hon piggnar till under helgen annars blir det ett husläkarbesök på Måndag.

  

På Måndag ska jag även kräva en nogrann utredning av Jennifers hosta som hon får luftrörsvidgande medicin mot, vi misstänker att det fel som ligger där någonstans är det fel som gör att hon alltid är sjuk och har lätt för att spy.
För även läkaren vi träffade igår tyckte att det lät konstigt att ingen mera nopgrann utredning gjorts och att den medicin hon nu får inte hjälper. Vi har iaf fått ut en ny medicin, mot astma, som hon ska dricka varje kväll innan nattning.


Den stora festen vi såg fram emot imorgon har blivit inställd för våran del, men med lite tur är jag och kankse även Jacob välkomna hem till syrran på Söndag när vi firar henne och lilla dottern Emilia, så får Johan stanna hemma med Jennifer. *hoppas*


Hoppas ni alla får en fortsatt härlig dag med mycket Fredags Mys! :)

Av Jessica - 17 mars 2011 14:06

..ja, det är så denna eftermiddag och kväll troligen kommer spenderas.


Jennifer som varit "magsjuk" nu i flera dagar behåller fortfarande ingen mat utom lite vätskeersättning med saft i.
Nu har detta pågott för länge, vi är trötta på att hon alltid kräks i flera dagar och går ner sig så pass mycket varje gång hon är sjuk. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen där jag fick prata med en riktigt bra barnläkare som tyckte precis som jag, så kl 17:00 ska jag möta upp Johan utanför Ds Barnakut där vi ska kräva hjälp.

Tyvärr är det som så att vi är ruggigt missnöjda med just Ds Barnakut så om vi inte får den hjälp vi behöver där kommer vi direkt efter åka vidare till Karolinska och kräva hjälp där istället. Det var ju där på KS som vi faktiskt fick hjälp förra året när Jennifer hade andnöd vid fertalet tillfällen.


Jag kommer att uppdatera här vad som händer framöver fhv ska vi iaf få hjälp mot det mest akuta att Jennifer inte behåller något med likaså en redig undersökning av vad som verkligen är fel för inte kan detta vara magsjuka.


En glad nyhet från sjukstugan i Brottby är iaf att Jennifer gjort nr2 på pottan idag, inte var det mycket men det är inte mängden som räknas. *stolt mamma*
 

En mindre glad nyhet är att Jacob återigen lyckats skada sig själv genom att bita sig i kinden, med resultatet extra kinkig pojke med lite blodfläckar här och var igen. *suck*

Av Jessica - 16 mars 2011 15:18

(utan inbördes ordning)
 

  • När Jennifer kommer smygandes och kryper upp i sängen för att krama mig och ge mig en puss eller två. Blir helt varm inombords av glädje.
  • När Johan är hemma på helgerna och han kryper ner under mitt täcke och väcker mig med en puss och lite mys när man är så där lite halvvaken och kan halvsova vidare en stund i hans famn.
     
  • När man var liten och pappa kom in i rummet och drog upp rullgardinen och trallade lite och speciellt när han var så där härligt upphetsad (som ett barn) när första snön fallit och knappt kunde vänta på att få visa mig.
      
  • När det är Lucia och pappa eller mamma väckte mig tidigt för att vi skulle sitta tillsammans i soffan och dricka kaffe och glögg och äta lite pepparkakor och nybakade lussekatter. Det var verkligen härligt att sitta och mysa så tidigt på morgonen tillsammans och njuta av underbar julmusik.
     
  • När jag fyllde år som ung och låtsades sova kom mamma och pappa  in sjungades ”Ja, må du leva..” med en frukostbricka som jag fick äta på sängen medans  jag öppnade ett par paket.
      
    Inspirationen till inlägget kommer från Underbara Clara.
    Man fick en sån underbar känsla av att läsa hennes blogg och jag vill gärna dela med mig en liknande känsla till er som följer min blogg.

Av Jessica - 15 mars 2011 12:22

Jennifer som busade på promenaderna i helgen.


Okej, jag erkänner att jag hade fel igår och att min förskola gjorde rätt.
Nu anser jag fortfarande att Jennifer bara vart åksjuk igår morse, men vi har fått hem magsjukan nu över natten och det har drabbat båda barnen samtidigt.

Tur nog gick ingen av dom på förskolan igår och smittade några andra barn iaf.

Sen kan vi fundera oss blå över hur vi kunde få hem det här eländet IGEN fastän barnen bara varit hemma med oss över helgen och inte träffat någon annan som varit eller är sjuka.
  

En sömnlös natt som började med Jacob som nu är lite piggare men Jennifers elände har inte vänt ännu. *suck*
 

För att se något positivt i det här, vilket inte känns så lätt, så var vi alla friska i en vecka iaf.

Av Jessica - 14 mars 2011 20:59

Jennifer längtar efter pappa som är på väg hem.

 

Den här helgen började verkligen bra med en promenad med hela familjen i Lördags, lite småpyssel hemma och en liten tur till Vallentuna där vi handlade lite mat och hämtade hem Johans bil.

En lugn myskväll med god middag blev det oxå. :)


Sötaste tjejen. :)

 

Igår vaknade Jacob med lite feber och vi hade ännu en lugn dag framför oss.
Vi gick en promenad igen och stora tjejen gick hela vägen själv, vagnen ville hon absolut inte sitta i! :)
Jättekul för om hon lär sig att gå och inte åka i vagnen kan vi snart sälja den här stora vagnen och istället skaffa en mindre sulky. *längtar*
 

Stinas kanin.

 

Jag gjorde även en tur till Vällingby med bara Stella som sällskap, där jag hälsade på mina föräldrar över en kopp kaffe och sen åkte jag vidare till Stina som var hos sina föräldrar.
Där fick jag titta igenom mängdvis av barnkläder som var jättefina. Tusen tack Lena!!!! :)
Stina kikade även på tre marsvin jag hade med mig, (David, Balloo och Oskar) som inte sett helt krya ut ett tag nu. Balloo kommer tyvärr få somna in då han har ett allvarligt bettfel, (inte undra på att han är så mager!) tyvärr misstänker vi att David och Oskar har fått skabb så dom ska nu badas ett par gånger så dom blir friska och fina igen. Tack Stina för hjälp och medicin!!! :)

 

Idag vart det en onödig tur till Brottby med barnen, eftersom Jacob hade feber igår får han vara hemma en feberfri dag innan det är dags för dagis igen.
Men på vägen dit nu när det är tö-tider så är vår väg helt hopplöst guppig och dann så Jennifer blev åksjuk och spydde ner bilen utanför dagiset. Slog en signal in och frågade om hon skulle åka hem eller om hon fick komma in, och pga rädsla att det inte bara var åksjuka fick hon följa med hem igen.
Båda barnen var alltså hemma från dagis fastän båda var fullt friska. *suck*

Av Jessica - 12 mars 2011 11:52

Coolaste grabben i stan som posade framför kameran igår.

 

Efter en lung morgon så börjar vi samla ihop oss lite för att göra lite ärenden, bla. hämta Johans bil som är kvar i Vallentuna och handla hem lite mjölk. :)


Jennifer som själv valde kläderna kvällen till ära, hon påminner lite om ett färglatt påskägg om ni frågar mig. ;)


Vi hade en jättetrevlig kväll igår hos Farmor och Farfar som bjöd på jättegod mat, och jag fick veta att Bror (eventuellet?) känner pojkvännen till den tjejen som har Hunddagiset som jag just sökt jobb på. Så nu håller vi tummarna att det var så och att han kan lägga ett gott ord för mig. *håller tummarna*

 

Jahopp, lukten här säger mig att det är dags att byta blöja igen. *rynkar på näsan*

Av Jessica - 11 mars 2011 16:12

Jennifer.


Ja, här har vi busat, sjungit och dansat hela dagen lång!

Vi har busat tills barnen slocknade totalt i sina sängar och jag fick möjligheten att ducha och plocka undan lite i lugn och ro.
Sen fikade vi och busade lite mera innan jag dammsög lite och nu är barnen finklädda och klara för att åka till Farmor och Farfar, dit vi ska på middag idag.


Jacob.


Jag hinner inte skriva så mycket mer idag faktiskt men ni får två fina foton på mina gullungar att njuta av tills morgondagens inlägg. :)

Av Jessica - 10 mars 2011 19:51

Jennifer och Stella busar.

 

Här har vi haft massor för oss, tänk vad mycket jag hinner med medans barnen är på Förskolan. ;)
När jag hämtat barnen så gick vi med en gång ut på promenad, den vanliga rundan runt hästhagarna och ladan men för att variera gick vi medsols idag.

Jennifer gick själv en stor del av promenaden och  det finns inget roligare, hon kan ju springa runt som hon vill, undersöka saker som pinnar och kottar och busa med både hunden och kissen.
 

Jennifer fnittrar o plaskar i pölen.

 

Idag var det dock lite blötare än jag tänkt mig, och när vi kom fram till en rejäl pöl vart det fart i benen på Jennifer, hon sprang fram och tillbaka i pölen och skrattade så pass mycket att hon nästan trillade omkull! :)
Katten tittade mycket undrande på henne och gick långsamt runt pölen och höll sig på säkert avstånd från Jennifer som plaskade på rätt bra.

Jag fick dra henne vidare från pölen och vi kan ju lungt säga att det var dyngsura skor och strumpor när vi väl kom hem.

Men tänk vad kul man kan ha, lite blöta fötter till trotts, det här var nog den promenad hon har skrattat som mest på under den här vintern iaf. ;)

 

Nu är hela familjen mätt och belåten efter middagen som blev Mousakka.
Johan vill gärna smaka på godiset jag gjorde idag också, ska slänga ut receptet imorgon när jag kan uttala mig om hur det smakade :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards