Nanooks

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Ultraljud!

Av Jessica - 21 september 2009 19:13

Hejsan!


Idag var det Äntligen dags för ultraljud!


Vi hade tid kl 13:00 på Odenplans Ultra & Gyn mottagning. Denna gången fick vi en jätteduktig kille som gjorde kontrollen.

Och innan jag knappt hade hunnit lägga mig ner så sa jag att vi ville veta vilket kön bebisen hade oxå, han frågade då om vi ville eller om vi inte ville? och jag upprepade det jag sagt.

Sagt o gjort jag lamig och han drog snabbt med "saken" över magen en gång och sa: det är en pojke.


Vivart helt ställda, hur i all fridens namn kunde han veta det så snabbt?!

Och då visade han oss urinblåsan och minsann den lilla penisen.. just i det ögonblicket kissade vår lilla bebis!

Vi vart så glada då det såg riktigt kul ut, och han som gjorde ultraljudet vart lika glad han, och han berättade att det var mycket ovanligt att se en bebis kissa i magen.

Och han hade hunnit spara det han filmat och berättade att den filmen skulle användas  i utbildningssyfte. Kul att vår lilla bebis blir visad för alla som utbildar sig. ;) 


Då jag på min sida av familjen har alvarliga njurfel på en del killar så bad jag honom koll njurarna extra noga, och dem såg bara bra ut än så länge. Men han skulle skicka en reckomendation till min BM att jag borde åka in på ultraljud i v32 för att kolla njurarna igen, för då ska dem vara klara.


I övrigt visade sig allt vara som det skulle, allt såg bara bra ut! :)

Och vi fick veta att jag borde föda den 4 Februari, om jag går tiden ut den här gången. Så då var jag lite längre gången än vad min BM trodde och är nu i v21! :)


Mina svärföäldrar var barnvakt åt Jennifer och vi stannade hos dem och åt middag innan det bar av hemåt igen. :)

Tusen tack för en god middag och hjälpen med Jennifer! *stora kramar*

 
 
Anna

Anna

21 september 2009 19:33

Grattis tjejen! super kul ju med en liten kille! Kan förstå att Johan blev glad... får se vad som tittar ut hos oss...
Kram Anna & Grodan

http://www.nallebjornis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards