Nanooks

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Jessica - 24 mars 2012 19:54

Här kommer en film, vilket inte sker allt för ofta här på bloggen, från middagsbordet där vi pratade med Jennifer om det vi gjort under dagen och hon är mamma upp i dagen och pratar gärna på, dock vart hon lite tystare när kameran åkte fram så vi fick ställa lite frågor för att få fart på pratet igen. ;)


Av Jessica - 24 mars 2012 19:29

Här har vi haft en härlig vårdag, barnen har varit ute på tomten och lekt i flera timmar och Johan har meckat motorcykel.. så våren är definitivt här nu! ;)


Själv fastnade jag inne längre än jag tänkt, men nu är det välrensade skåp här hemma och alla barnens kläder har gåtts igenom och sorterats upp i påsar om olika storlekar, jag hittade även alla kläderna i strl 86-92 som jag tyckte mig minnas med omöljigt kunde finna när jag letade.
Tråkigt nog har lite kläder som t.o.m hade prislappen kvar plockats bort för att dom var för små men många kläder i strl 86 som var stora samt en hel del kläder i strl 92 ligger nu fint vikta i Jacobs garderob. *nöjd*


Mitt i all rensning av kläderna hörde jag en motor på tomten, inte en bilmotor utan något misstänkt like en mc-motor, och jovisst hade Johan grävt fram sin lilla Minimoto och tog just en testtur på framsidan, snart var det dock inte bara Pappa i huset som tog en testtur.. det ska börjas i tid! ;)

  

Lika som bär är dom mina grabbar. :)

 

Kul varé sa dom båda.. ;) 

 

Father and son moment..


Johan körde sakta runt sin bil med Jacob i knät, när Jennifer som var inne med mig såg detta ropade hon högt att hon minann också ville åka motorcykel!
Så på med kläderna och ut och villigt klev hon fram för att få åka lite, men efter bara en vända runt bilen blev det stopp för då hade hon fått nog och hon sprang bort från den "läskiga" motorcykeln och vägrade även att sätta sig en stund så mamma fick en bild på henne på minimoton, den var ju så "farlig" även när det var avstängd. ;)

Fast det var en annan visa vid matbordet på kvällen.. (film kommer)

Av Jessica - 24 mars 2012 12:09

Tjollahopp allesammans!


Nu har allt vänt åt det bättre hållet, mitt humör är på topp och jag fick en positiv nyhet från jobbet igår och därpå lite beröm som gjorde att jag växte säkert en halv meter iaf! ;)


Den goda nyheten var att jag kan hålla Olga och André inlåsta den tid (troligen ett par månader) som krävs för att få dom tama utan att André ska riva huset för att (nu till berömmet: "du är så bra på att aktivera katterna").
Dagen innan hade jag efter lite disskutioner med en voluntär kommit fram till att det INTE skulle gå att hålla just André inlåst i flera veckor utan att denna kisse skulle riva huset och det är ju liiiite svårt att övertyga maken om att André är perfekt för oss när han samtidigt river ner huset.. denne persons lösning vore att bygga en inhägnad att ha honom i tillsvidare, men vi kan ju inte bygga en inhägnad bara för att hålla honom i ett par månader för att sedan riva denna.
Så från att ha luskat lite och tänkt att nu är det klippt, jag kan aldrig få hem Olga för en bättre match än André skulle inte gå att få fram, men nu är jag hoppfull igen.

En dag.. ja, då ska lilla underbara Olga och busfröt André få flytta hem till oss. *längtar*
Som avslutning på en intensiv dag med jobb igår tog jag mig lite tid att bara gossa och gulla med Olga, och jag fick klia henne länge under hakan bättre avslutning på en intensiv dag på jobbet finns inte! ;)


Här hemma har det fortsatt i städandet tecken.. efter att vi blivit väckta runt 05.00 på morgonen (vår son är liiiite morgonpigg) så har vi börjat ta itu med vårstädningen här hemma.
Johan är ute och städar garaget (och meckar motorcykel) större delen av dagen medan jag tagit itu med alls skräp som samlats i hallen dom två senaste veckorna, och nu kan vi äntligen sitta ner på bänken igen! Ni som sett vår hall vet att vi har gott om sittplatser men det fanns innan städningen inte plats för en endaste person att sitta ner. :/


Nu ska jag byta gardiner och putsa lite fönster, rensa efter hunden på trädgården, bada och klippa hunden och om jag orkar och hinner ska jag även ta och städa lite burar.
Johan har lite annat jobb framför sig, mecka lite mer motorcykel antar jag att han kommer klämma in i schemat oavsett men i övrigt är det tre persienner som ska bytas sen hoppas jag han försöker bli klar med byrån som vi pysslat med i närmre sex veckor nu. (Foto kommer)

   

Efter att ha vaknat runt fem på morgonkvisten, vräkt i sig frukost, busat utomhus och även rymt över till grannen en snabbis, sen varit inne och busat lite med mamma och systeryster och vräkt i sig hela två portioner gröt så slockande lilleman i soffan, som ni ser kan han bara halvvägs.. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards