Nanooks

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Jessica - 7 mars 2012 21:00

Hejsan


Här rullar dagarna på i full fart med ärenden, jobb, hushåll, barn och djur. ;)

 
Och bara för att man har halva dagen ledig betyder det inte att man är just "ledig".. Idag med Jennifer på släptåg av det skälet att hon nog behövde lite mamma-tid och lugn och ro (jo, att sitta i bilen och prata, sova och snacksa lite på majsbågar är lungt och sen att fika lite och titta på barnprogram hos Mormor är inte heller så jobbigt). ;)

Att lösa hämtningen av Jacob löste sig till det bästa med att Farmor Tarja lovade att hämta upp Jacob mellan 15-16 på Förskolan så jag kunde göra alla mina ärenden i lugn och ro, sen vart det Johan som iaf kom iväg så pass från jobbet att han kunde hämta Jacob själv. :)


Dagens att göra lista

06:30 Gå upp och sköta alla morgonsysslor
07:40 Åka till Förskolan och lämna av barnen på sina resp. avdelningar med info om dagens schema ändringar
08:30-12:00 Jobba på Katthemmet
12:40 Hämta Jennifer på Dagis
13:00 Hämta hunden hemma och likaså en skötväska
13:30-13:45 Kika in på "Hej&Hå Barnbutik" där jag fick ut lite pengar för saker jag lämnat in och samtidigt passade på att fynda två par byxor och två tröjor till Jacob.
14:15 Var jag hemma hos barnens Mormor & Morfar, där jag äntligen fick lite lunch!
         Sen lite småplock av saker jag skulle hjälpa min mor med och visa henne. :)

16:00 Hämta lite kläder jag fått ärva av underbaraste familjen Thörn. (TUSEN tack!!!!)
17:00 Hämta upp lite saker folk skänkt på Coop i Arninge till Katthemmet. :)
18:00 Hemma, Äntlingen!, Dags för middag. och mys med barnen
19:00 Lägga barnen, medicineringar, välling och allt som tillhör
19:20 Sätta igång tvättmaskinen
19:30 Plocka undan tvätt, rensa igenom alla kläder vi fått på vad som ska sparas till senare och vad som ska in i       skåpen nu och sen märka allt som kan användas nu.
20:30-21:00 Redigera foton (ovanligt få) och maila till jobbet
21:00 Ovanligt nog hade jag ork o tid att blogga lite
Kvar att göra: Mata marsvinen, tömma o fylla diskmaskinen, packa ner kameran och sen får jag äntligen slänga mig i sängen för att få ett par timmars välbehövlig sämn. *gäsp*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards