Nanooks

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Röntgen på Karolinska

Av Jessica - 13 maj 2011 09:05

Mammas stora tjej.

   

Här rullar dagarna på i full fart, igår vart det åter igen en jobbig natt med en orolig dotter. Jennifer måste ha hamnat i någon fas för hon vaknar flera gånger varje natt och är orolig, gärna letandes efter napp och favoritnallen Ior.
Efter en lugn morgon då hon tog sovmorgon ända till 09:00, så fick jag och Jacob leka lite i lugn och ro.
Tänk att vi var hos Husläkaren oroliga för Jacob som var otröstlig, nu vaknade han pigg och busig utan minsta tecken på sjukdom. Barn gör verkligen livet intressant! :)


Årets första myr-invasion kom igår också, det vart många dammsugna myror innan jag var nöjd. Jag spraya även myrpray på dom ställen där myrorna tar sig in, vi kan lungt påstå att vi inte har myr-säkert hemma för dom rackarna har många ställen att smita in på. :(
   


Busar ute på trädgården med mamma.  


Efter lunch bar det av till Vallentuna och hem till Farfar och Farmor, dit Johan redan väntade.
Straxt efter vi kommit dit lämnades Jaocb och Stella för attvi tre skulle bege oss mot Karolinska Sjukhuset för röntgen av Jennifers lungor.
Väl där gick allt så smidigt att vi nästan gapade av förvåning, Jennifer skötte sig exemplariskt och vi kunde åka hem inom en halvtimma.
Men först bjöd vi henne på en god glass, som vi åt utomhus i lugn och ro, Jennifer verkade bra nöjd särskilt som hon även fick smaka både mammas och pappas glassar. ;)

  


Måste ju även berätta att vi fick läckraste dojjorna åt Jacob!
Tyvärr var dom ganska stora trotts att dom var strl. 22, men dom kommer han se tuff ut i kankse redan till hösten. :)


Idag har Jennifer redan fått en lång sovmorgon, nu måste hon komma upp och äta lite frukost, så nu får det vara färdigbloggat för stunden. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards