Nanooks

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Jessica - 5 maj 2011 11:36

Tisdag morgon vaknade jag till detta...
  

Kan inte påstå att det var med glädje jag gick ut och skottade av bilen en timma efter denna bild togs för att resa till Dagis.
Jennifer dock var överlycklig hon fnissade och talade glatt om för mamma hela resan till dagiset;

"Titta snö!", "Kul!"

Av Jessica - 5 maj 2011 11:22

När jag sitter och drömmer och fantiserar om hur mitt liv ser ut om ett par år så har jag en ganska klar bild i huvudet om mitt drömhem.

 
Ett stort fint falurött hus med lite personlighet från svunna tider, där köket är det rum alla samlas i då där finns mycket rymd, ljus, goda arbetsytor, en vedspis som värmer gott vintermånaderna och en stor matplats med rum för stora familjen och vänner.
Barnen ska ha en egen våning på övre plan med varsitt rum, ett mysigt allrum och egen toalett, där dom kan ta hem många vänner och ha det bra utan att ha mamma och pappa inpå sig dygnet runt.
Vardgsrummet ska vara ljust och lantligt förståss med en roslagsspis som värmer gott vintermånaderna, och där vi kan sitta och ha det mysigt om kvällarna tillsammans.
 
 Tomten ska vara så pass stor att vi har plats för ett stort garage där Johan kan ha sina fordon och mecka i utan att det ska kännas trångt.
Det ska även finnas minst en större byggnad med plats för några alpackor och en avskild del där jag kan ha goda ytor att fortsätta med min inackordering för smådjur, liakså ett kallrum med plats för ute-kaniner. På vindsutrymmet av denna byggnad ska vi ha vårt hö förråd och förståss även utrymme för spånbalar, halm m.m som gärna stjäl mycket plats.
 
Närmsta tomten inpå huset ska det finnas ett växthus där vi kan odla egna grönsaker på ett ekologiskt vis, kankse även en bit mark inpå detta där vi odlar potatis och andra grödor för eget bruk.
Eftersom jag vill ha egen odling och stor tomt kan ett litet hönshus få ett hörn av tomten där vi kan få bra gödsel till gräs och odling och likaså färska ägg att baka och laga mat med.
 
På en lite avskild plats på tomten eller nära inpå huvudbyggnaden skulle jag älska att ha ett lagom stort hus med plats för en familj till, familjen jag har i åtanke är mina svärföräldrar. Dom skulle förståss ha ett eget privatliv men skulle också kunna kika in hos oss när dom ville och min svärfar kan jag redan se köra runt med traktorn och skörda åkrarna med hö, kankse med Jacob brevid sig. ;)
Svärmor skulle nog gilla att bo lantligt och ända ha några av sina barnbarn nära inpå.
 
Helst skulle vi ha en båtplats i anslutning till tomten eller åtminstonde inom rimligt avstånd där vi kan ha en båt att dela på allesammans att fiska med och göra utflykter ut i skärgården.
Och att inte glömma en viktig detalj, förståss ska vi ha ett bastuhus med utrymme för flera personer och ett duchutrymme i anslutning till detta.
 
Jag som helst vill jobba halvtid i någon lantlig butik hjälper till med försörjningen genom min alpacka avel och inackordering, sen vill jag gärna finnas nära till hands för mina barn under deras uppväxt så dom får en trygg och lugn uppväxt i en häslosam lantlig miljö.
Johan vet jag gärna vill mecka lite vid sidan av ett ”vanligt” jobb, och han skulle nog gärna jobba färre timmar sommartid för att få mer tid hemma med barn och sina föräldrar med möjlighet att köra cross  i skogen som gärna ska ligga nära om inte ingå i våran egna mark.
 
Kankse kommer vi sommartid låna hem en sommarhäst/ponny för lite bete  och ridning, jag skulle gärna lära både barnen ochJohan att rida men egen häst är inget för oss, alpackorna är det jag helst vill lägga ner min tid på.
 
Ja, i drömmarnas värld är allting möjligt och dagar som denna när det bara regnar och är grått och tråkigt ute gillar jag att sätta mig ner med min kopp kaffe och hunden i knät och bara drömma mig bort...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards