Nanooks

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Jessica - 4 maj 2011 17:57

..ska införas i vår vardag.

  

Lilleman äter numera ur egen hand, bokstavligen. ;)


Idag har jag varit på ett möte på Habiliteringen där vi pratat om min vardag främst min stress som jag upplever varje gång något oplanerat sker.
Nu hör denna problematik till min sjukdom och därför så måste jag lära mig leva med den och framför allt försöka hitta åtgärder som minskar den dagliga stressen. Rådet jag fick idag var att bromsa ner framfarten en eller ett par gånger i veckan, dvs. att jag och Johan ska sätta oss ner tex. varje Onsdag och kika på respektives planer för helgen eller kommande vecka.
 

Det blir lätt så när man har många projekt, barn, djur och ett hushåll att sköta att prioriteringen för oss inte är densamma och då kan det vara bra att sitta ner och se om vi kan hitta en lösning där vi möts på mitten. Samt att jag ska veta vad som ska ske kommande helg/vad som kan komma att ske/vad som ska planeras inför. Om vi ska bjuda hem gäster så måste det ju städas och fixas framför allt, ska vi bort kankse jag ska planera in att bada barnen och hinna med djuren före detta, osv osv.


Min vardag måste vara så planerad och förutsägbar som möjligt, det är då jag mår som bäst. Ett par oväntade eller dåligt planerade händelser kan göra mig helt sönderstressad eller i värsta fall att jag bryter ihop och det vill vi förståss undvika. Ju mer kontroll jag har över min vardag ju bättre klarar jag av den.


Första "mötet" är nu avklarat mellan mig och Johan och som jag trodde såg våra planer inte likadana ut, nu har jag dock fått ställa om mig inför saker som kan ske på Lördag även om inget är bestämt ännu. Jag hoppas att genom att vi pratat om detta idag kan jag hantera Lördagen bättre än om vi tog upp allt detta på Fredag kväll. Ja, vi får helt enkelt se om detta hjälper i längden, men det märker vi först om ett par veckor när vi övat oss lite i detta. ;)
   

Nu är jag helt slut efter en intensiv dag, så natti natti allesammans!

Jag ska ta mig tid att blogga om något kul imorgon. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards