Nanooks

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Jessica - 7 maj 2011 17:46

 Foto från Fredagens promenad.

  

Undebaraste vädret har kommit till sin rätt idag!
Vi har slitit en del utomhus med att rensa en massa skräp som blivit över vintern, detta är nu packat på en överfylld stackars vagn som ska tömmas så fort våran tipp öppnar imorrn bitti.

Men dagen började med att Farfar Bror kom hit och hjälpte Johan att sätta våran båt i sjön. Imorrn blir det en premiärtur för Farmor och Farfar, vi får vänta att åka ut tills vi har ordnat med en flytväst åt Jennifer.

  

Alla marsvinen har fått en genomgång av klor och en ren bur, lyckan vart gjord när jag fyllde buren med fint hö och en massa gott från trädgården. Tur att vi har marsvin så jag inte behöver bli grå i håret av all eländiga Kirskål som sprids över gräsmattan.

Ogräs i mina ögon men godis i marsvinens! ;)

  

I samband med städningen av buren blir det rätt skräpigt så passade på att dammsuga av vardagsrum, hall och kök. Likaså fick alla bord och bänkar bli riktigt rena och all tvätt som hängt på tork veks ihop och lades in i alla skåp och lådor.


Nu är Johan och Jennifer iväg och handlar hem Pizzor till middag, ikväll ska Jennifer och Jacob få dela på sin allra första köpta barnpizza,det ni! :)
Eftersom jag redan med en pizza är onyttig blir det att frossa i både Chips och kankse en bit av min goda sockerkaka med banan som jag bakade i eftermiddags.

Jag kan banta imorgon igen! ;)
 

Finaste tulpanerna från vår trädgård!

 

Nu ska jag ta mitt toppenhumör och rocka loss lite med Jacob här hemma!

Av Jessica - 7 maj 2011 09:43

En härlig och efterlängtad promenad blev det igår eftermiddag, vi gick och hälsade på hästarna

efter flera dagars regn och rusk, gissa om dom blev glada?

  


 

Igår var jag och barnen även duktiga och körde två kärror med skräp till tippen, jag kände mig faktiskt riktigt stolt efter att ha "vågat" sätta fast kärran, lasta denna och sen åkt och tömt den utan Johans hjälp! *stolt*

Men ännu finns det gott om sopor kvar, det märks at vi renoverade hela hösten och har haft en del kunder över vintern.

 

Allt som göms i snö kommer upp i tö...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards