Nanooks

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Jessica - 4 mars 2012 18:54

Hej


Fredagen gick verkligen i sjukdomens tecken, Jacob hade mellan 40-41 graders feber och var rejält medtagen, Jennifer kräktes slem omvartannat och hade likaså hög feber mellan 39-40 grader och till kvällen insjuknade även jag i feber. *suck*
   

 
Här har det inte bloggats mycket men det är för att vi varit sjuka i över en vecka här hemma nu, nu börjar tur nog barnen bli piggare men först lyckades dom smitta ner mig som ligger däckad i soffan med över 40graders feber.. jag längtar desperat efter bättre tider nu. :(
Det var inte ens två veckor sedan som vi hade magsjukan gåendes här hemma men nu borde vi väl ha gått igenom dom värsta sjukdomarna så vi får hålla oss friska resten av våren, ja resten av året vore inte helt fel det heller. ;)
 
I Tisdags mittimellan alla feberturer var vi iväg med Jennifer till en barnläkare som efter att ha lyssnat på oss och gått igenom fröken beslutade att vi ska göra grundligare allergi tester så efter pricktester och hela sex stycken rör med blod och även ett urinprov så är det nu bara att vänta på svar om hon kanske är allergisk mot mer än bara mjölkprotein.
Vi passade även på att ta blodprover på Jacob som husläkaren skulle ha tagit redan för en vecka sedan men då hon vart så sen hade dom redan stängt labbet så varför inte passa på när vi ändå tog prover på Jennifer.
Nu är det bara att vänta på dom provsvaren likaså, jag tror väl han är allergisk mot mandel detta då vi fick spendera en natt på Astrid lindgrens barnsjukhus efter att Jacob fått nässelutslag efter att ha smakat lite på en mandeltårta.
Men oron finns där att han kankse är allergisk mot flera saker och framför allt nötter då sådana allergier kan vara rätt alvarliga så vill vi veta med all säkerhet hurvida han är det eller inte.
 
Så nu är det bara att vänta på alla provsvar och hoppas på det bästa, det som gjort mig mest arg är nog ändå när Barnläkaren berättade att dom symptom Jennifer haft från innan hon ens var ett år gammal med mycket förstoppning och gaser i magen mycket väl kan ha varit tecken på mjölk allergi, och att i värsta fall kan det vara på grun av att inget brytt sig om att kolla upp detta har hon nu blivit "lätt-kräkt" av sig och kan därför kräkas mera bara av den saken. Mycket irriterande speciellt som att jag har pratat med läkare och BVC om detta tidigare och ingen ens nämnt att det kunde vara allergi. *morr*
 
Efter en vecka med influensan hemma så har båda barnen och jag gått igenom feber på över 40grader och därtill en jobbig hosta och snuva så hoppas jag nu att vi har vänt åt det bättre hållet. Jag hoppas jag mår bättre imorgon och att jag inom en eller två dagar kan komma tillbaka till jobbet och barnen som börjat bli piggare och vars feber börjat gå neråt kan få komma till Dagis snart.
 

Som mamma gör man vad som helst för att få upp barnens intresse för mat, som ni ser på fotot fick Jacob äppelbitar rullade i strössel och det gick verkligen hem! Bara det att vi hade strössel överallt efter... ;)

 
Det känns lite inombords när man knappt varit på sin praktik utan bara haft sjukstuga hemma med både barn och en själv när allt man vill är att visa vad man går för på jobbet och lära sig så mycket som möjligt, jag får ändå hoppas att dom vill ha kvar mig efter praktikens slut samt att vi slipper få hem fler sjukdomar.
Det är lite roligt att läsa bloggen dom har på jobbet dock och se en hel del foton som jag tagit dyka upp.

*Lite stolt, ja, det är jag faktiskt*   :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards